Inschrijvingen voor bio-productverkiezing 2024 geopend

De Bio-productverkiezing komt er weer aan. Voor bedrijven een prachtige kans om hun nieuwe product in de spotlights te zetten. Dus heb je een nieuw biologisch product, meld je dan direct aan via deze link. Let op! Inschrijving sluit vrijdag 17 november 2023.

De Bio-productverkiezing wordt georganiseerd door BioNederland en FoodPersonality, een platform voor managers in de levensmiddelenbranche. "FoodPersonality brengt jouw nieuwe product onder de aandacht bij een grote groep inkopers (van met name reguliere supermarkten) en consumenten. Of jij je nu richt op schapruimte in de gangbare of in de biologische foodretail, deze verkiezing helpt jouw zichtbaarheid vergroten bij de juiste doelgroep", aldus de organisatie.

Publiek en vakjury
De keuze voor het beste product wordt dit jaar gemaakt door het publiek én een vakjury. Een product is nieuw als het op de markt geïntroduceerd is na 1 januari 2023 of nog gelanceerd wordt in 2024 én nog niet eerder aan de Bio-productverkiezing heeft deelgenomen. Het kan hierbij gaan om een nieuw product, een nieuwe productpresentatie zoals een geheel vernieuwde verpakking of een nieuwe toepassing van een bestaand product.

Waarom deelnemen?
Elke deelnemer komt met zijn product op de stemwebsite, met een foto, een omschrijving van maximaal 50 woorden, bedrijfsnaam en link naar website (indien gewenst), ontvangt een digitale banner met ‘deelnemer aan de Bio-productverkiezing 2024’ voor op zijn eigen website, social media of e-mailhandtekening, met een link naar de stempagina. Elke deelnemer wordt met zijn deelnemend product benoemd in een advertentie over de verkiezing in FoodPersonality. Daarnaast zorgt de organisatie voor zichtbaarheid van de verkiezing bij zowel retail als consument.

Mocht je bij de prijswinnaars zitten, dan ontvang je bovendien naast de eer, ook bevestiging van publiek én deskundige jury dat je een goed product hebt, een prijs die extra zichtbaarheid oplevert bij je doelgroep (inkopers in gangbare retail of biologische winkels). Exposure in de vorm van een landelijk persbericht na de uitreiking, een digitale toolkit met banners, social media sjablonen en een lokaal persbericht dat je zelf kunt inzetten.

"De investering is €425 euro (€375,- voor leden van BioNederland) en met jouw deelname kom je onder de aandacht van een grote groep inkopers en consumenten. Ben je een van de winnaars, dan ontvangt je bovendien een prijs die extra zichtbaarheid oplevert bij jouw doelgroep. Aanmelden kan tot en 17 november 2023."

Vorig jaar werd Lidl’s biologische kaas met het 3 sterren Beter Leven keurmerk verkozen tot bio-product van het jaar 2023. De vakjury zei daarover: "We hebben gekozen voor de biologische kaas van Lidl, omdat ze nog verder gaan dan biologisch. De impact die ze hiermee maken, het samen doen en de lat die ze nóg hoger voor zichzelf en de rest van de sector juichen wij enorm toe.”

"We zijn trots dat we deze award hebben gewonnen. Het is voor ons een erkenning voor het feit dat wij voorop lopen wat betreft het verduurzamen van ons assortiment en laat zien dat onze Biologische 3 sterren Beter Leven kaas een innovatieve introductie is", aldus Chantal Goenee, duurzaamheidsadviseur Lidl Nederland.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven