Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

KoRo haalt 20 miljoen euro extra op bij investeerders

KoRo ontving een bedrag van 20 miljoen euro. In deze financieringsronde namen nieuwe aandeelhouders SevenVentures, Associated British Foods en Family Office Haub Legacy deel met bestaande aandeelhouders HV Capital, Five Seasons Ventures en Partech. Met deze nieuwe stap komt het totale geïnvesteerde bedrag in de series B op 75 miljoen euro uit.

Deze financiering zal KoRo in staat stellen om de groei van de online kanalen verder te versnellen en zijn aanwezigheid in retail in heel Europa uit te breiden. Door te groeien in zowel online als offline retail, streeft KoRo ernaar om een echte omnichannel merkervaring te kunnen leveren. KoRo zal zich blijven richten op groei in gevestigde markten in de DACH-regio en verdere internationale uitbreiding naar kansrijke regio's zoals Frankrijk, Italië en Noord-Europa, zo melden ze.

Naast het productportfolio en de variëteit in verkooppunten vindt er ook diversificatie plaats qua marketing. "Dankzij de kapitaalinjectie en de voorgenomen campagnes op verschillende kanalen via onze nieuwe investeerder SevenVentures, willen we Koro alom vertegenwoordigd maken: van TV, Out of Home-campagnes, tot aanwezigheid in elke supermarkt. We zullen overal te vinden zijn, niet te missen dus", zegt KoRo’s Co-CEO Piran Asci.

In 2022 heeft KoRo ongeveer 500.000 nieuwe klanten geworven met zijn innovatieve en ‘better-for-you’ voedselproducten zoals notenpasta’s, snacks en superfoods. Onlangs nog werd de vegan en glutenvrije haverreep van KoRo opgenomen in alle bistro's aan boord van Duitse hogesnelheidstreinen. Bovendien zijn er meerdere spreads en notenpasta’s te vinden in 230 Holland & Barrett winkels in de Benelux.

KoRo wil iedereen toegang geven tot innovatief voedsel van hoge kwaliteit. Dit is mogelijk door transparante supply chains voor biologische en vegan producten, efficiënte logistieke processen en eenvoudig ontworpen bulkverpakkingen waardoor KoRo kan besparen op transport en verpakking gerelateerde emissies. Zo is vorig jaar bijvoorbeeld 57 ton aan plastic verpakkingen bespaard en worden binnenkort de eerste plasticvrije snackverpakkingen geïntroduceerd.

Voor meer informatie:
KoRo
sales@koro-shop.nl  
www.koro-shop.nl  

Publicatiedatum: