Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Biologische teelt in crisis, maar consumptie richt zich wel op milieuvriendelijke alternatieven

"Op dit moment maakt de biologische sector een crisisfase door, ondanks het feit dat de consumptie zich richt op gezonde producten die ook het milieu respecteren. Al sinds de oprichting van het bedrijf focussen we op de kwaliteit van de grondstof en het verwerkingsproces. Het is dan ook geen toeval dat we het recept van onze producten nog nooit hebben veranderd. Onze slogan? Laat de smaak je leiden! We moeten de Siciliaanse smaak behouden en vechten om ze onder de aandacht van de consument te brengen, want mensen willen uiteindelijk lekker voedsel eten. Mijn man en ik geloven daar rotsvast in en met dat idee voor ogen leiden we ons bedrijf", zegt Laura Lupo, eigenares van het Siciliaanse pistacheverwerkingsbedrijf 'A Ricchigia, een van de exposanten op TuttoFood Milano.

Het bedrijf van Laura Lupo is gevestigd op de hellingen van de Etna, in Bronte, een van de grootste gemeenten in de provincie Catania, de thuisbasis van de beroemde Pistacchio Verde di Bronte met beschermde oorsprongsbenaming. Hier wordt een van de beste kwaliteit pistachenoten ter wereld geteeld. Een van de vlaggenschipproducten van het merk zijn de smeerbare pistachecrème en pistachepesto, ook verkrijgbaar in de biologische versie onder het premiummerk van 'A Ricchigia, BioBronte. 

"We zijn al drie generaties lang telers van deze pistachenoten met beschermde oorsprongsbenaming", legt Laura Lupo uit. "Daar zit precies de toegevoegde waarde van onze verwerkte producten in. Want het combineren van de telers- en verwerkingsactiviteit zorgt voor een toegevoegde waarde die de drijvende kracht is achter de vraag naar onze producten, zowel in conventionele als biologische versie. Duitsland is nog steeds de belangrijkste bestemming voor het biologische product, al zijn de bestellingen de laatste tijd iets gedaald. In Italië zien we duidelijk de tekenen van vermoeidheid voor dit marktsegment, dat sterk op de proef wordt gesteld door de algemene daling van de consumptie en de hogere prijzen."

'A Ricchigia is een dynamisch en groeiend bedrijf, dat in de loop der jaren zijn verwerkingslijnen heeft uitgebreid met hoogwaardige apparatuur dat de pistachenoten heel zorgvuldig behandelt. Dankzij de technologie kan het naast de pistachenoten in dop en het gedopte product, meel en pasta ook een breed scala aan culinaire bereidingen leveren voor het gespecialiseerde en delicatessensegment. Als een product van hoge kwaliteit – waarvan er geen grote volumes beschikbaar zijn in vergelijking met de marktvraag – wordt de Bronte pistachenoot ook zeer gewaardeerd in Duitsland, Zwitserland, Engeland, Tsjechië, Canada, Denemarken, Frankrijk, Oostenrijk, België en Japan. 

Voor meer informatie:
'A Ricchigia
Via Card. De Luca, 115
95034 Bronte (CT) - Italië
Tel: +39 (0)95 7723326
Tel: +39 349 150 1264
contatti@aricchigia.com
www.aricchigia.com

Publicatiedatum: