Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Organic Africa Pavilion weer gevuld met 10 bio-bedrijven van over het hele continent

Tholen - Van Baobab-fruitpoeder uit Mozambique tot peper- en kokosproducten van het prachtige eiland 'Sao Tomé en Principe', ook dit jaar presenteerden tien bedrijven van het Afrikaanse continent zich eind juli tijdens de BIOFACH op het Organic Africa Pavilion. "We organiseren dit voor de zevende keer. Bedrijven uit landen van over het hele continent krijgen de kans om deel te nemen. We bieden hen een plek van 5 vierkante meter in onze stand waarin ze hun producten aan het internationale publiek kunnen presenteren", vertelt Nicolas Caso namens het Nederlandse adviesbureau ProFound, initiatiefnemer van het Organic Africa Pavilion.

Alle deelnemers aan het Organic Africa Pavilion bij elkaar.

Nicolas geeft aan dat ze bij de zoektocht naar geschikte bedrijven kijken naar de duurzame producten, evenals 'high value' ingrediënten en landbouwproducten. "Wanneer we een interessant bedrijf tegenkomen, benaderen we hen en vertellen over de mogelijkheid om als exposant in dit paviljoen te gaan staan."

De tweede beursdag (woensdag 27 juli) werd afgesloten met een netwerkevenement op het Organic Africa Pavilion. Dagelijks werden ook traditionele koffieceremonies georganiseerd en op donderdagmiddag werd een speciaal evenement gehouden om het landbouwpotentieel van het eiland 'Sao Tomé en Principe' te promoten.

BioTrade Asia Pavilion
Naast het Organic Africa Pavilion organiseerde ProFound dit keer ook de eerste onsite versie van het BioTrade Asia Pavilion. In het BioTrade Asia Pavilion werden naast een speciale delicatesse genaamd Lahpet ook theebedrijven uit Myanmar en Laos gepromoot. Myanmar is één van de weinige landen waar thee zowel als drank wordt geconsumeerd als een gegeten delicatesse, in de vorm van ingelegde thee, wat uniek is voor deze regio. Laphet wordt beschouwd als een nationale delicatesse die een belangrijke rol speelt in de Birmese samenleving, en blijft een traditioneel Birmaans gebaar van gastvrijheid en wordt geserveerd aan gasten die een huis bezoeken. Op het BioTrade Asia Pavilion kon iedereen deze delicatesse uitproberen.

Studiereizen naar de beurs
En dit is niet alles. Naast de promotie van het Afrikaanse MKB, organiseerde ProFound ook twee studiereizen. Tijdens deze studiereizen hebben circa 20 bedrijven die worden ondersteund door het 'United Nations Development Programme' en het 'Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit GmbH', vaak afgekort tot GIZ, het belangrijkste Duitse ontwikkelingsbureau, hun eerste ervaring opgedaan door het bijwonen van een internationale handelsbeurs, het bezoeken van internationale kopers en het verkrijgen van de eerste hand ervaring over hoe de export in zijn werk gaat.

In deze catalogus is meer informatie te vinden over de 10 bedrijven die in het Organic Africa Pavilion in hal 3A stonden.

Voor meer informatie:
ProFound
ncaso@thisisprofound.com
www.thisisprofound.com