Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage: Recordopkomst voor Organic Produce Summit

Op 13 en 14 juli werd de Organic Produce Summit gehouden in het Monterey Conference Center in het centrum van Monterey, Californië. Net als in voorgaande jaren omvatte het evenement rondleidingen in het veld voor retailers en kopers, educatieve sessies en een handelsbeurs in de namiddag. Meer dan 150 bedrijven exposeerden op een uitverkochte beursvloer en 1.700 mensen woonden het evenement bij. "Het was de grootste opkomst in de geschiedenis van OPS", zei Matt Seeley, CEO van het Organic Produce Network. "De steun en de opkomst waren enorm", voegde hij eraan toe.


Retailers weer op volle sterkte
Hoewel de meeste aanwezigen al evenementen hadden bijgewoond na het einde van de pandemie, zeiden velen dat dit de eerste keer was dat het echt als normaal aanvoelde, met mensen die elkaar omhelsden en zich geen zorgen hoefden te maken over het bewaren van afstand. Ook de retailers waren weer in grote getale aanwezig. "De opkomst bij de retail was erg goed", zei Jerry Connery van California Giant. Volgens het Organic Produce Network was één op de vijf aanwezigen een retailer en de speciale rode sleutelkoorden die ze droegen, waren overal op de beursvloer te zien. Het was de hele middag druk. "De show was een geweldige kans om één-op-één bezoeken af te leggen met retailers", zei Don Roper van Honeybear Brands. "Dit is veruit onze meest productieve show van het jaar", aldus Mark Munger van 4Earth Farms. "Ten eerste is Monterey een grote trekpleister, maar het belangrijkste is dat iedereen gefocust is op één segment, namelijk biologische producten. We zijn hier allemaal voor een gemeenschappelijk doel, wat het zeer efficiënt en effectief maakt."

Klik hier voor de fotoreportage van de show.

Educatieve sessies
De middagbeurs werd voorafgegaan door educatieve sessies en presentaties in de ochtend. De eerste presentatie was van John Ruane van de GIANT Company, die sprak over de groei van omnichannel merchandising. David Katz van Plastic Bank besprak de impact van plastic in de oceanen en de laatste presentatie was een paneldiscussie over de toekomst van de retail. Matt Seeley van de Organic Produce Summit bedankte Jeff Cady van Tops Market en Michael Schutt van Raley's voor hun last-minute hulp bij het samenstellen van het panel toen andere panelleden ineens uitvielen.

Een belangrijke conclusie van de paneldiscussie is dat er veel kansen liggen voor de biologische sector. De gezondheidsvoordelen van het eten van (biologische) producten worden steeds duidelijker. "De consumptie van gezond voedsel is veel effectiever dan het slikken van supplementen", zei panellid Walter Robb. "Er is een enorme kans voor producten om een medicijn voor gezondheid te zijn en het biologische segment is een hoeksteen. Wellness is echt een ding en ik geloof dat over vijf jaar voeding en medicijnen zullen samenvallen."


Klik hier om te zien wie er op de beurs exposeerden.

Publicatiedatum: