ekaterra benoemt nieuwe CEO en voorzitter

ekaterra kondigt de benoeming aan van Nathalie Roos als CEO en Pierre Laubies als voorzitter van de raad van bestuur, nadat op 1 juli van de desinvestering uit Unilever werd afgerond.

Nathalie Roos was voorheen hoofd van L'Oréal's Professional Products divisie en daarvoor CEO van Duitsland voor de Groep. Ze bekleedde bijna 20 jaar leidinggevende functies bij Mars. Zij is momenteel ook niet-uitvoerend bestuurder van Pret-a-Manger en Bel Group, de Franse fabrikant van gezonde zuivel- en fruitsnacks.

Pierre Laubies treedt toe als voorzitter van de raad van bestuur van ekaterra. Pierre heeft 30 jaar leidinggevende ervaring bij Mars, Campbell Soup Company, en meer recentelijk als CEO van Jacobs Douwe Egberts en Coty. Hij blijft adviseren als lid van de Raad van Bestuur bij Philips Domestic Appliances en Groupe Panzani.

Onafhankelijke onderneming
De benoeming van Nathalie Roos en Pierre Laubies markeert het begin van een nieuwe fase in de ontwikkeling van ekaterra als een onafhankelijke onderneming. ekaterra is 's werelds grootste theebedrijf met een jaaromzet van ongeveer €2 miljard euro en een portfolio van meer dan 30 merken, waaronder Lipton dat in meer dan 100 landen wordt verkocht meer dan 100 landen wordt verkocht, alsmede PG tips in het Verenigd Koninkrijk en TAZO in de Verenigde Staten. De populariteit van thee blijft groeien, omdat gezondheidsbewuste consumenten op zoek zijn naar nieuwe producten en de belangstelling voor alternatieve thee en vruchtenthee aanwakkert. Onder de jongere merken zijn Pukka en T2 voorop in de branche als B-Corp gecertificeerd.

Nathalie Roos zei over haar enthousiasme om ekaterra te leiden: "Thee speelt een buitengewone rol in samenlevingen over de hele wereld, doordrenkt van traditie, cultuur en gemeenschapszin. Thee heeft ook een ongelooflijke kracht om te evolueren en altijd relevant te zijn voor de tijd. De toekomst van ekaterra zal ook deze elementen in zich dragen, naast ambitieuze plannen om een leider te worden in duurzame theeproductie, in landbouw- en distributie en distributiemethoden, en ook als ondersteuner van de  gemeenschappen waarin we actief zijn. Thee is een opwindende groeicategorie. Consumenten zijn op zoek naar de gezondheidsvoordelen van antioxidanten rijke thee, zijn ze ook gepassioneerd over het ondersteunen van bedrijven die zich inzetten aan het verbeteren van de natuurlijke omgeving en het ondersteunen van hun werknemers."

Bron: ekaterra


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven