Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Honest Tea-oprichter besluit opnieuw bio-ijsthee op de markt te brengen na besluit Coca-Cola

Nadat Coca-Cola onlangs aankondigde te stoppen met de productie van het biologische icetea-merk Honest Tea, maakt oprichter Seth Goldman bekend dat hij opnieuw een lijn van van biologische ijsthee aan het ontwikkelen is. 

Het merk Honest werd in 1998 opgericht door Seth Goldman en Barry Nalebuff. In 2008 nam The Coca-Cola Company een 40%-belang in Honest, waarna het merk in 2011 volledig werd overgenomen. In 2018 introduceerde Coca Cola het biologische merk in België en Luxemburg. Twee jaar later, in september 2020, verdween Honest alweer uit België en Luxemburg.

Goldman schrijft in een post op LinkedIn dat de reacties die hij kreeg nadat Coca-Cola besloot te stoppen met Honest Tea hem deden inzien dat 'Honest Tea voor miljoenen mensen meer is dan "een beetje zoete" thee uit flessen - het is een andere benadering van ingrediënten, van de planeet en van mensen - werknemers, boeren en theedrinkers.'

Zorgen
Goldman schrijft dat theeproducenten zich zorgen maken dat het besluit van Coca-Cola zou kunnen worden gezien als een verlies van vertrouwen in de biologische en Fair Trade-landbouw in de VS. "Zoals één van onze leveranciers me schreef: "We zijn zo geïnspireerd geraakt door de reis die jullie hebben gemaakt en willen proberen hiermee door te gaan (en de suggestie bestrijden dat dit allemaal een mislukt experiment was)"."

Aangemoedigd vanuit diverse kanten heeft Seth Goldman nu besloten om ijsthee te ontwikkelen met zijn bedrijf Eat the Change. Coca-Cola behoudt het merk Honest om de kids-lijn verder uit te bouwen. "We zijn druk bezig in de keuken om nieuwe (en oude) theemelanges te brouwen. We kunnen niet wachten om ze met de wereld te delen en te bewijzen dat het geen nadeel is om je hoop op een betere wereld in je bedrijf en je thee te verweven."

Publicatiedatum: