Love Beets vraagt met nieuw design aandacht voor de biet

''De biet is geen vergeten groente, maar een bewezen groente''

Tholen - Als het aan Love Beets ligt, verdient de biet het om een prominent onderdeel op het Nederlandse bord te zijn. Dit is de reden dat Love Beets een jaar geleden de samenwerking met designbureau SNOW DONUTS is aangegaan om de consument opnieuw kennis te laten maken met de veelzijdige biet. ''Er zijn zo veel variaties mogelijk met de biet. Hij staat symbool voor lokaal, gezond, kleurrijk, maar vooral lekker eten", vertelt Greta Schrenk van producent Beetz Europe. "Het is geen vergeten groente, maar een bewezen groente."

De biet is een echte Hollandse groente, die hier al sinds de zestiende eeuw wordt geteeld. ''Toch vinden tegenwoordig veel mensen het moeilijk om ermee te koken. De rauwe biet duurt lang om te koken en alles wordt rood. Met de gemarineerde bietjes van onze ‘Bietje erbij’ producten willen we de consument inspireren. We zorgen hiermee voor een kant-en-klaar, gekookt en gesneden product waar je makkelijk mee aan de slag kan.

Op de verpakkingen, van de twee varianten Balsamico en Spicy Chili, staan bijvoorbeeld inspirerende serveersuggesties. Het is niet puur en alleen voor de stamppot te gebruiken, maar je kan er eindeloos mee variëren. Zo zijn twee belangrijke toepassingen in een salade/veggiebowl of als topping voor een wrap of sandwich.''

''Love Beets is hierin meer een inspiratiemerk, bijna een beweging. Het gaat niet puur om het product, maar meer om het verhaal. Het verhaal van een biologisch geteelde, uiterst gezonde groente. Zo hebben we ook een grote database met meer dan 200 mogelijke recepten, die we regelmatig delen op de website of social media. Verder laten we consumenten en klanten in onze eigen inspiratiekas regelmatig kennismaken met de biet, bijvoorbeeld door middel van kookworkshops. Hoe werkt de biet en wat past hier goed bij? Het is namelijk wel echt een product dat je aan de consument uit moet leggen'', beschrijft Greta.

Dit leidde ertoe dat het bedrijf de samenwerking aanging met SNOW DONUTS om een stijl te creëren die deze boodschap uitdraagt en de consument uitnodigt tot koken met de kleurrijke groente. ''Het was een hele mooie samenwerking, waarbij ik zelf ook veel heb geleerd over de waardes en het verhaal van Love Beets", vertelt Senior Designer Jennifer Wiseman.

"De oorsprong van het merk ligt in Amerika, maar het was onze gezamenlijke uitdaging om de branding door te vertalen naar de Nederlandse markt. 

Na uitgebreid onderzoek naar de markt in Nederland en de wensen van de consument hebben we de focus gelegd op een natuurlijkere uitstraling door middel van een andere typografie en meer aardse kleuren, die werken binnen de biologische- en AGF-sector in Nederland. Daardoor zijn we aan de slag gegaan om tot een natuurlijk ogend design te komen, dat precies aansloot bij de waardes die Love Beets uitdraagt. Het moest de consument inspireren.''

''Love Beets heeft een prachtig product met ook nog eens een goed en eerlijk verhaal eromheen. Je moet dit alleen ook bij de consument kunnen brengen. Branding is hier heel belangrijk in. Ik denk dat we daar samen heel goed in geslaagd zijn. Uiteindelijk wil je de passie van het bedrijf overbrengen in het design. De biet moet minder afstandelijk worden, voor onder andere de jongeren. We zijn nu een jaar onderweg en zien eigenlijk dat dit een hele goede kant op gaat. Er zijn meer aanbieders en daardoor zien we ook de aandacht voor dit mooie product groeien'', besluit Jennifer.

Voor meer informatie:
Lovebeets
hallo@lovebeets.nl 
www.lovebeetseurope.com 

Snow Donuts
info@snowdonuts.com
www.snowdonuts.com 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven