Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Matt Godfroy - SunFresh:

"Pikt heeft een dagelijkse voorraad van meer dan 70 biologische groenten, fruit en salades"

SunFresh Produce is één van de weinige bedrijven die biologische AGF-producten inkoopt, waaronder fruit, groenten en salades voor de retail, groothandel en hun nationale maaltijdboxservice in het Verenigd Koninkrijk.

Het bedrijf werkt met een ethos dat niet alleen gericht is op het behalen van winst; ze bereiken dit door zich te richten op mensen, de planeet en zaken anders doen en vooruit denken. SunFresh werd al vroeg erkend en werd een gecertificeerd B Corp-bedrijf in het Verenigd Koninkrijk, wat betekent dat ze voldoen aan de hoogste standaard van geverifieerde sociale en milieuprestaties, publieke transparantie en wettelijke verantwoordingsplicht om winst en doel in evenwicht te brengen.

"Wij hebben een 'één kans'-bedrijfsopvatting; geleende tijd omzetten in een duurzame toekomst", aldus Matt Godfroy, oprichter en CEO van SunFresh.

Matt gelooft dat het stoppen en omkeren van de huidige milieuramp van onze planeet niet ingewikkeld hoeft te zijn; het vereist het wegnemen van hebzucht en het op transparante wijze werken aan een gezamenlijk doel. De effecten van korte termijnhandel hebben de sector getekend en moeten evolueren naar zinvolle partnerschappen.

Pikt box-regeling
SunFresh introduceerde Pikt eind september 2019. Volgens Matt hield zijn primaire retailklant geen gelijke tred met de verschuivende vraag naar bio-producten. "Uit het onderzoek, dat we in 2018 deden, bleek dat andere gevestigde aanbieders geen oplossing boden voor het probleem, dus creëerden we PiktFresh.com. We hadden geluk, want dit was vóór de eerste Covid-lockdown; tijdens de eerste golf steeg de afzet met 17500% en in de afgelopen 12 maanden blijft ze 144%  groei opleveren. De Pikt-boxen hebben het Plastic Free Trust Mark certificaat; de verpakking die we gebruiken beantwoordt aan de noden van morgen terwijl we de kortste bewaartijd van de verse producten garanderen."

Pikt houdt dagelijks een voorraad van meer dan 70 biologische groenten, fruit en salades aan en heeft daarmee de meest uitgebreide selectie in het Verenigd Koninkrijk. Pikt-klanten kunnen alleen fysieke voorraad kopen; als de vraag verandert, verandert ook de beschikbaarheid van het product. Matt: "Het is een zeer dynamisch systeem dat voortdurend verandert en daarom ontwikkelen we onze eigen AI-suite."

"We helpen klanten voedselverspilling tegen te gaan door elk item dat we verkopen te controleren op porties; we praten in een eenvoudige taal die gebaseerd is op hoe we voeding consumeren. Twee appelen, twee sinaasappelen, geen 600 g appelen of 1 kg sinaasappelen; hoeveel krijg je er in deze verpakkingsformaten? Consumenteneenheden in de retail dragen bij tot voedselverspilling en zijn achterhaald blijkt uit het analyseren van de frequentie van winkelgewoonten."

"Wij bieden abonnementen aan op onze seizoensboxen; klanten vinden het echter prettig om onze specials te zien in de 'bouw je eigen boxen'; het is dezelfde ervaring als het Costco Warehouse of Aldi middenpad avontuur. Zoals cherimoya of kiwibessen, je weet nooit wat je kunt verwachten; we veranderen voortdurend met de seizoenen mee."

Pikt-boxen worden geleverd op het vasteland van Groot-Brittannië en kunnen tot een week van tevoren worden besteld en op elke gewenste dag worden geleverd, waarmee Pikt volgens Matt de snelste en meest flexibele aanbieder in het Verenigd Koninkrijk is.

"Als het op prijzen aankomt, onderscheidt Pikt zich van andere aanbieders omdat we focussen op de juiste prijs voor de teler en de klant; toevallig zijn we met ons businessmodel de meest betaalbare. Onze klantgegevens tonen dit punt aan als je verborgen kosten voor levering, abonnementsmodellen met addertjes of de niet genoemde voedselverspilling van het ontvangen van ongewenste duplicaten van hetzelfde product in een doos vergelijkt."

SunFresh is bezig met het samenstellen van een pitch deck en zal de komende maanden op zoek gaan naar investeerders

Grotopia - Stadstuinbouw & Onderwijs
Grotopia werkt samen met de toonaangevende VF provider wereldwijd om het klaslokaal tot leven te brengen met technologie. Het beste deel is dat studenten visueel zullen leren en proeven van hun producten in hun lesprogramma. We zullen Grotopia eerst testen in Lincolnshire; het platform zal klaar zijn om geïntroduceerd te worden bij retailers om te groeien en hun ecologische voetafdruk commercieel te verminderen op het niveau van de lokale winkel.

Liquid Nature
SunFresh is ook druk bezig met het merk Liquid Nature, met biologische rode, witte en rosé wijnen, biologische extra vergine olijfolie en een uitzonderlijke gin die lokaal in Lincolnshire wordt gemaakt.

Voor meer informatie:
Matt Godfroy
SunFresh
+44 1775 766400
matt@sunfreshproduce.com 
www.sunfreshproduce.com

Publicatiedatum: