EKO zet keurmerkhouders in de spotlight

Onder de noemer Doe Mee(r) gaat het EKO-keurmerk deze zomer naar buiten. Met de lancering van een compleet vernieuwde website, een communicatie-campagne en zichtbaarheidsmaterialen voor de bio winkels en keurmerkhouders worden de eerste stappen gezet. 

Deze nieuwe communicatiemiddelen zoomen vooral in op de extra stappen in verduurzaming die EKO-keurmerkhouders maken bovenop alle stappen die zij al zetten binnen het EU-biologisch keurmerk. DOE MEE(R) laat zien dat EKO-keurmerkhouders meer doen in verduurzaming, maar inspireert hopelijk ook andere Nederlandse bio-boeren zich aan te sluiten bij het EKO-keurmerk. 

Onderdeel van de nieuwe communicatie zijn EKO talks. Daarin vertellen diverse EKO-keurmerkhouders over hun bedrijf. Klaas van Weerribben Zuivel laat zien welke stappen hij bovenop biologisch zet om zijn koeien een geweldig leven te geven.  Gerrit van de Eerste vertelt over het nut van duizenden bomen en struiken rondom de boerderij.

Jan Overesch vertelt over de functie van rust- & rooigewassen voor een gezonde bodem. En hij laat zien dat zijn varkens een geweldig leven hebben, hoe ze helemaal volgens de EKO normen boeren, zelfs het stro is biologisch. 

De EKO talks zijn hier te bekijken.

Voor meer informatie:
EKO-keurmerk
030 23 20 493
info@eko-keurmerk.nl
www.eko-keurmerk.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven