Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lotus Bakeries neemt minderheidsbelang in Oot

FF2032, het corporate venture fonds van Lotus Bakeries heeft onlangs een minderheidsbelang genomen in het Nederlandse direct-to-consumer merk Oot dat in 2018 door Valentine van der Lande werd opgericht. Sinds de lancering is het klantenbestand van Oot Granola snel gegroeid naar 60.000 klanten in Nederland en Belgiƫ.

Oot biedt een breed assortiment aan versgebakken, glutenvrije en biologische granola's die laag in suikers zijn. De producten worden online verkocht en rechtstreeks bij de consument thuisbezorgd. Afhankelijk van hun persoonlijke voorkeuren kunnen consumenten een eenmalige bestelling plaatsen of kiezen voor een handig abonnementsmodel om een continue productaanvoer thuis te garanderen. De granola's zijn verkrijgbaar in zes verschillende varianten, waaronder een klassieke granola boordevol noten, een cacao-granola en een koolhydraatarme iketo'-granola. 

Oot-oprichter van der Lande over de investering: "Lotus Bakeries is een bedrijf dat ik enorm bewonder om zijn ondernemende cultuur en continue drive om de wereld te veroveren met zijn producten. Sinds de start drie jaar geleden is Oot sterk gegroeid in de Benelux en hebben we de ambitie om het grootste gezonde ontbijtmerk van Europa te worden. FF2032 laat ons toe om onze ondernemersgeest te behouden en ons tegelijkertijd financieel en strategisch te ondersteunen bij het realiseren van onze ambitieuze groeiplannen."

Isabelle Maes, CEO Natural Foods Lotus Bakeries, treedt toe tot de raad als niet-uitvoerend bestuurder: "Oot trok onze aandacht met zijn pure online direct-to-consumer concept. We zijn onder de indruk van het groeipad van Oot, gedreven door de online abonnementen business die een robuuste klantenbasis creƫert en daarenboven directe toegang biedt tot consumenten om in te kunnen spelen op hun voorkeuren. We geloven sterk in de schaalbaarheid van dit model om de business te versnellen, zowel in de Benelux als internationaal. We zijn erg blij dat we deel kunnen uitmaken van deze reis en kunnen bijdragen aan het ambitieuze groeiplan van Oot."

Voor meer informatie: www.oot.nl en www.lotusbakeries.com

Publicatiedatum: