Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Christophe Laffon, Hnos. Fernández:

"Biomarket kan een uithangbord worden voor de Spaanse bioproducten"

Vorige week is Biomarket van start gegaan, de eerste exclusieve groothandelsmarkt voor biologische producten in Spanje. Een van de grootste bedrijven op deze markt in Barcelona is Hnos Fernández, dat verspreid over drie stands biologische producten en diensten aanbiedt aan zijn klanten en leveranciers.

“Veel bedrijven komen naar de markt van Barcelona, Mercabarna genoemd, om groenten en fruit in te kopen en van daaruit te exporteren naar andere landen. Dankzij het uitstekende logistieke netwerk is Mercabarna een belangrijk startpunt voor de export. Wij denken dat Biomarket daarom een uithangbord kan worden voor de Spaanse bioproducten in de exportmarkten”, zegt Christophe Laffon, commercieel directeur van Hnos Fernández. "Voor ons betekent Biomarkt continuïteit in de afzet van biologische groenten en fruit. Het wordt een niet te onderschatten ondersteuning voor onze afzet richting voedingszaken en groenteboeren", voegt hij eraan toe.

Het bedrijf is al jaren bezig aan de ontwikkeling van een biologisch productpalet, met de Canarische banaan als een van de hoofdproducten. “We hebben een sterke band met de Canarische banaan. We hebben zelfs enkele eigen percelen op de eilandengroep die zich in fase van omschakeling naar biologische certificering bevinden. Het is een artikel met een grote toegevoegde waarde, dat de consument vooral waardeert om zijn lokaal karakter. Het aspect bio past perfect bij deze waarde, het versterkt het zelfs. In Spanje is de Canarische banaan trouwens het fruit dat in het biosegment de sterkste groei doormaakt. Daarom denken we dat het met steun vanuit Europa zich zeker zal kunnen onderscheiden van andere producten”, legt Christophe Laffon uit.

Naast de Canarische banaan zet Grupo Fernández ook grote hoeveelheden andere belangrijke productgroepen in biologische versie af, zoals onder andere ananas, bananen, Zespri-kiwi's, appelen en een breed scala aan exoten. Het volledige assortiment wordt op de markt gebracht onder de eigen merken Cuqui Bio en Orsero Bio.

Volgens Christophe Laffon zal de consumptie van biologische producten in Spanje blijven groeien, vooral onder de jongere bevolking. "De consumptie van bioproducten was ongeveer 6 jaar geleden nog onbeduidend in Spanje, zeker in vergelijking met landen als Frankrijk of Duitsland, waar men op het vlak van respect voor het milieu of aandacht voor de gezondheid altijd al een paar jaar vooruit is geweest. De doorsnee bioconsument in Spanje is een millennial met kinderen en een gemiddeld of hoog inkomen. De consumptie van bioproducten zal er naar alle verwachting nog blijven groeien omdat bio door het steeds grotere aanbod ook steeds populairder zal worden en omdat thema’s als duurzaamheid en gezondheid nog aan belang zullen winnen”.

"Deze nieuwe handelsplaats geeft de biosector ongetwijfeld een boost. Voor ons betekent het een unieke kans voor de afzet van onze bioproducten en Spanje en daarbuiten", besluit de commercieel directeur.

Voor meer informatie:
Hnos. Fernández López, S.A
Tel: +34 93 262 66 90 (Spanje)
info@grupofernandez.es
www.grupofernandez.es

Publicatiedatum: