Samenwerking met Eco-Groothandel

AlmaWin duurzame schoonmaakmiddelen nu ook op de Nederlandse markt

Al 25 jaar verkoopt AlmaWin vanuit het Duitse Winterbach ecologische huishoudproducten in zo'n 40 landen wereldwijd. 25 jaar geleden werden de schoonmaakpioniers uitgelachen om het ecologische idee. Ondertussen ontwikkelt, test, vult en verpakt het merk meer dan 60 verschillende producten onder de merknaam AlmaWin en voor velen, het bekende hypo-allergene merk Klar. Dit jaar doet AlmaWin in samenwerking met Eco-Groothandel hun intrede op de Nederlandse markt.



Vandaag de dag zijn termen als huid- en milieuvriendelijkheid vanzelfsprekend. Maar in de jaren 90 was zelfs het idee om schoonmaakmiddelen dermatologisch te testen een volledig nieuw concept. Duurzame, milde producten werden niet serieus genomen en kwamen al gauw in de doe-het-zelf hoek terecht. Rudolf Bund liet zich hierdoor niet afschrikken: de ondernemer maakte het zijn missie om een lijn volledig ecologische, huidvriendelijke én effectieve was- en reinigingsmiddelen op de markt te brengen.

Het was een langdurig leerproces met vallen en opstaan want niet ieder huidvriendelijk ingrediënt is even effectief bij reinigen en wassen. Maar uiteindelijk groeiden 'knutselaars' uit tot echte vakprofessionals en werden beloond voor de ontwikkeling van de baanbrekende receptuur voor ecologisch, vloeibaar wasmiddel dat nog steeds deel uitmaakt van hun assortiment.



De productenrange is inmiddels uitgegroeid tot meer dan 60 schoonmaakmiddelen aangepast aan de vraag vanuit de hele wereld. Alle producten zijn gemaakt op basis van plantaardige en minerale grondstoffen. De ingrediënten zijn volledig biologisch afbreekbaar en zoveel mogelijk afkomstig van biologische teelt. Van een AlmaWin product kun je verwachten dat het vrij is van synthetische conserveringsmiddelen, optische witmakers, chloor, fosfaat, petrochemische stoffen, synthetische geur- en kleurstoffen, nanotechnologie en genetische manipulatie. De producten zijn vegan, hypo-allergeen, vriendelijk voor het milieu en de gezondheid.

AlmaWin zet niet alleen in op ecologische ingrediënten, het bedrijf is ook gericht op het ecologisch verpakken van de producten. In 2018 ontwikkelde AlmaWin samen met een recyclingbedrijf verpakkingen die voor 95 procent bestaan uit gerecyclede Petflessen.

De producten worden geleverd in klein consumentenformaat, maar ook in voordelige jerrycans van 20 liter voor bedrijven, kantoren, winkels, scholen en sportclubs. Handig voor grootverbruik in bedrijven maar ook interessant als je een bulk vulstation wilt aanbieden aan klanten.

Door een distributiesamenwerking aan te gaan met Eco-Groothandel, zijn de veel beproefde producten van AlmaWin vandaag de dag ook te krijgen op de Nederlandse markt.

Voor meer informatie: info@eco-groothandel.nl en www.eco-groothandel.nl 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven