Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bio Freshi gestart met campagne bio-spinazie

"Ook markt voor biologische conserven groeit fors"

Het levert niet alleen een mooi plaatje op, maar het markeert ook het begin van het biologische spinazieseizoen. Donderdagochtend is in alle vroegte de oogst van de spinazie gestart, bestemd voor Bio Freshi uit Breda, dat de telers verbindt met afnemers uit de industrie en uit de versmarkt. Op een transparante manier realiseert het bedrijf voor zowel teler als afnemer efficiëntie en een realistische prijsstelling.

"Ja, het is mooi om te zien dat we door de transparante samenwerking met zowel telers als klanten een bijdrage kunnen leveren aan de groei van biologische en Demeter AGF", aldus Gerrit-Jan Roza van Bio Freshi. "Wat we de laatste tijd zien, is dat niet alleen biologisch in de versmarkt groeit, maar dat dat ook het geval is in de industrie, waar deze spinazie nu heengaat." Die stabiele groei zorgde er ook voor dat Bio Freshi nu een tweede oogstbegeleider in dienst heeft genomen in de persoon van Martin de Vries.

De rol van Bio Freshi in dit geheel is heel uitgebreid. "Vanaf het zaaien tot en met het leveren aan de fabriek, wij regelen het, zodat de telers zich kunnen bezighouden met het echte werk", aldus Gerrit-Jan. "Het grote voordeel voor de afnemers is dat BioFreshi een precieze planning kan maken op basis van telers, percelen en productspecificaties."


Oogstmachine aan het werk

Dit spinazie-project is onderdeel van de inspanningen van Bio Freshi om de bio-teelt in de verschillende Nederlandse regio’s te bevorderen. Er worden telerclusters gerealiseerd om kennis te delen, zoals bijvoorbeeld in Groningen voor pompoenen en doperwten. Dit kwam tot stand door middel van het ondertekenen van een convenant met de provincie Groningen en ketenpartners. In Noord-Holland heeft BioFreshi vorige week een telersbijeenkomst gehad (op 1,5m afstand) om o.a. de stand van de erwtenpercelen te beoordelen.

Beoordeling erwtenperceel Noord Holland

Natuurlijk gaan niet alle producten naar de industrie: "Nee, we hebben in heel Europa ook onze klanten in het supermarktkanaal", aldus Gerrit-Jan, "ook daar genereren we dus afzet voor de telers."

Bio Freshi verwacht de komende jaren een stabiel groeiende markt, en is nu al aan het nadenken hoe ze dat kunnen blijven invullen.

Meer informatie:
Bio Freshi
Gerrit-Jan Roza
4814 RN Breda
06 51617021
gerritjan@biofreshi.com 
www.biofreshi.com 

Publicatiedatum: