Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Organic Trade Association

Covid-19 bepaalt biosector in 2020 na topjaar 2019

De Covid-19-pandemie heeft in 2020 nu al drastische gevolgen gehad voor de biologische sector. Nu de consument op zoek gaat naar gezonde en hygiënisch verantwoorde voeding, blijkt biologisch voedsel de meest gekozen voeding voor thuis te zijn.

Nooit eerder was het voedingsaanbod voor gezinnen zo belangrijk en de consument heeft zich gewend tot het vertrouwde biologische label. Veel biologische merken hebben de vraag zien exploderen. De afzet van bioproducten steeg, na een piekstijging van 50% tijdens de hamsterdagen, meer dan 20% in het voorjaar van 2020. Verpakte en diepgevroren biovoeding zag een dubbelcijferige groei doordat consumenten hun maaltijden thuis bereiden.

De huidige belangstelling voor biologische producten mag dan wel geïntensiveerd zijn, de groeiende populariteit ervan is niet nieuw. Consumenten eten meer biologische voeding en gebruiken meer bioproducten dan ooit tevoren, volgens het 2020 Organic Industry Survey dat dinsdag door de Organic Trade Association is gepubliceerd. De Amerikaanse biosector beleefde een topjaar in 2019, met in de food en non-food markten een recordafzet van €48,5 mld, een solide 5% groei ten opzichte van het voorgaande jaar. De afzet van biovoeding bereikte €44,1 mld, een stijging van 4,6%.

In het beginstadium van de uitbraak van Covid-19 keek de Organic Trade Association niet alleen naar verschuivende patronen in het biologisch winkelen sinds het begin van de crisis, maar verzamelden zij informatie in de complete retail over biologisch voedsel en over de biologische toeleveringsketen. De vereniging werkte samen met Mercaris Data Service en Category Partners om de laatste inzichten en vooruitzichten voor de biosector te verzamelen.

De vereniging organiseerde eind april en begin mei een enquête onder 3.188 'mogelijke biologische' klanten. Meer dan 90% van de respondenten gaf aan dat biologisch voedsel voor hen momenteel belangrijker is dan ooit.

Batcha van de Organic Trade Association: "Het is moeilijk om in te schatten wat er komen gaat, maar de consument zal blijven vertrouwen in en afhankelijk zijn van het biolabel. Biologische producenten en bewerkers hebben de klok rond gewerkt om onze winkels gevuld te houden met gezonde, gifvrije en duurzaam geproduceerde biovoeding en bioproducten. Biologisch is er voor de consument."

Om het volledige artikel van de Organic Trade Association te lezen, klik hier.

Voor meer informatie:
Maggie McNeil
Organic Trade Association
+1 (202) 615-7997
mmcneil@ota.com
www.ota.com

Publicatiedatum: