Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Kies juist nu, nu horeca weer langzaam opengaat, ook buitenshuis voor biologisch"

Steeds meer mensen kiezen voor biologische producten en dat is goed nieuws. Wij kopen biologisch voor tal van redenen waaronder gezondheid, milieu, klimaat, dierenwelzijn etc. In de winkel is het biologische keurmerk goed zichtbaar en er zijn ook steeds meer horecagelegenheden met een EKO keurmerk dat laat zien dat er met biologische producten wordt gewerkt. Er zijn echter ook veel restaurants, cafés, hotels, cateraars die (nog) niet gecertificeerd zijn. Bij deze gelegenheden is het dus niet altijd direct zichtbaar of er veel biologische gerechten op de kaart staan. Daarom start Bionext, de ketenorganisatie van de biologische landbouw en voedingssector, een actie om alle horeca ondernemers met een “biologisch hart” wat extra ondersteunen. Om het grote publiek te motiveren om vanaf 1 juni juist horecagelegenheden met een hart voor de biologisch te bezoeken, heeft de ketenorganisatie een indrukwekkende lijst van horecagelegenheden op haar website gepubliceerd.

Foto: Jeannette van Mullem, Puur! uit eten

Gerdine Kaptijn, projectmanager bij Bionext, heeft samen met de biologische geitensector deze actie bedacht. Ze legt uit waarom: “In de dagbladen, op social media en in de talkshows wordt er volop gesproken over hoe deze coronacrisis juist een kans is om onze samenleving groener, socialer, gezonder en duurzamer in te richten. Wat wij vanuit de biologische sector willen doen is iedereen zo veel mogelijk betrekken bij deze broodnodige verandering en een beweging in gang zetten. Door bijvoorbeeld biologische producten te kopen, een biologische boer te bezoeken of uit eten te gaan in een leuk restaurant met een “biologisch hart” draag je bij aan deze verandering.”

Michaël Wilde, directeur bij Bionext is vooral erg trots: “Samen met onze achterban waaronder veel horeca toeleveranciers hebben wij een mooie lijst van maar liefst 250 horeca ondernemingen met een hart voor biologisch. Het laat zien hoe wij als sector er voor elkaar zijn en goed kunnen samenwerken. Wij verwachten dat deze actie veel nieuwe gasten voor de restaurants zal opleveren” Hij vervolgt: “Het kan zijn dat je favoriete biologische restaurantje nog niet op de lijst staat, als dat zo is stuur dan een mail naar Bionext”.

Voor meer informatie: www.bionext.nl

Publicatiedatum: