Tholen - De Ekoplaza webshop is anderhalve week geleden gesloten. Door de overbelasting van het distributiecentrum ligt de focus op de bevoorrading van de winkels. Voor Sebastiaan Kuipers van Ekoplaza Heerenveen was het echter geen optie om niet meer te gaan bezorgen, daarom is een alternatieve bezorgdienst in het leven geroepen. "Dit wilden we met name voor de kwetsbare ouderen en zwakkeren in Heerenveen en omgeving doen. Zo hoeven zij zelf de deur niet meer uit."
Ook de vaste klanten in de stad en in de buitengebieden rond Heerenveen worden hierbij niet vergeten: "We blijven tevens bezorgen aan de vaste webshop-klanten in ons bestand. Nadat de sluiting van de Ekoplaza webshop bekend was gemaakt, hingen er meteen vaste klanten in paniek aan de telefoon. Omdat het voor ons geen optie was om niet meer te bezorgen, zijn we meteen aan de slag gegaan met het opzetten van deze alternatieve bezorgdienst. Gisterenavond hebben we de bestellingen weer ingepakt en deze worden vandaag en morgen bij de mensen thuisbezorgd."
Klanten kunnen bestellingen via de email en telefonisch doorgeven. Sebastiaan vertelt dat er wel de nodige maatregelen genomen zijn. "Zo is onze vaste bezorger al wat ouder, hij mag nu dus niet bezorgen. Ook dragen de bezorgers handschoenen, wordt de bus na elke klant gedesinfecteerd en worden de bestellingen voor de deur neergezet. Klanten kunnen het bedrag vervolgens op onze rekening overmaken."
In de winkel aan het Molenplein 10 in Heerenveen was het een week lang gekkenhuis, maar is de rust inmiddels weer wedergekeerd, zo geeft de ondernemer aan. "Het hamsteren is echt op zijn retour. Om de winkel heen is het wel eng stil. Zo waren we afgelopen zaterdag echt verbaasd over het lege parkeerterrein voor onze winkel. Normaal is het daar vanaf een uur of 11 dringen om een plekje. Zelf concludeerden we zaterdag gelukkig dat we weer een normale zaterdag konden draaien."
Voor meer informatie:
Sebastiaan Kuipers
Ekoplaza Heerenveen
Molenplein 10
8442 LM Heerenveen
0513 651202
[email protected]
www.ekoplaza.nl