Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe uitstraling voor Zuiver Zuivel

Vanaf deze week stromen de eerste nieuwe Zuiver Zuivel verpakkingen het koelschap in. Eigentijdse verpakkingen waar duidelijk op wordt verteld waar Zuiver Zuivel en Demeter voor staan. 

Een stap verder dan biologisch 
Zuiver Zuivel geeft regelmatig proeverijen in de biologische speciaalzaak. Tijdens deze proeverijen viel op dat voor veel consumenten het verschil tussen Zuiver Zuivel en andere biologische zuivelmerken onvoldoende duidelijk was. Het Demeter logo werd daarnaast ook vaak als biologisch merk gezien en niet als keurmerk voor biodynamische kwaliteit. Met de nieuwe eigentijdse verpakking hoopt Zuiver Zuivel het inhoudelijke verschil beter zichtbaar te maken. Op de voorkant van de Zuiver Zuivel verpakkingen staat voortaan de kernboodschap dat het zuivelmerk een stap verder gaat dan biologische zuivel uit bijvoorbeeld het gangbare supermarktkanaal. Zuiver Zuivel is 100% biodynamische kwaliteit zuivel met het Demeter keurmerk. Demeter staat voor vitale voeding uit een vruchtbare aarde, die bijdraagt aan de gezondheid van mens en planeet. 

  • Meer integriteit voor dieren
  • Meer biodiversiteit
  • Meer kringloop
  • Meer vitaliteit

Met de nieuwe verpakking ziet de consument in het koelschap direct dat ze met Zuiver Zuivel kiezen voor zuivel die echt onderscheidend is en een stap verder gaat. Zuiver Zuivel wil met de nieuwe eigentijdse verpakkingen een bredere groep consumenten interesseren voor Demeter zuivel en er op deze manier voor zorgen dat er meer zuivel in de bio-speciaalzaken wordt verkocht. 

Biodynamische thema's
Twaalf jaar geleden was Zuiver Zuivel het eerste merk dat de boeren op de verpakking zette. Sindsdien hebben veel andere merken dit ook gedaan. Daarom vindt het merk het een mooi moment om een andere richting op te gaan. Met de nieuwe verpakkingen verdwijnt de  boer van de voorkant van de Zuiver Zuivel verpakking. Op de voorkant van de nieuwe verpakking staat een illustratie dat te maken heeft met een biodynamisch thema. Maar de boer blijft aanwezig op de verpakking, want op de zijkant vertelt een Zuiver Zuivel melkveehouder zijn persoonlijke verhaal over dit thema. 

Bruin karton en doppen
Op veler verzoek krijgen de dunne zuivelproducten voortaan een plastic dop, zodat de room (die naar boven komt drijven omdat de melkproducten niet gehomogeniseerd zijn) makkelijker door het product te schudden is. Door een biobased dop en FSC gecertificeerd ongebleekt karton te gebruiken, heeft Zuiver Zuivel een 100% recyclebare verpakking waardoor er 15% minder CO2 wordt uitgestoten dan met de oude verpakking. 

Communicatie op de winkelvloer
De overgang van naar de nieuwe verpakkingen zal in fases gaan. 
De komende tijd zal het merk veel aandacht geven aan het informeren van de klanten op de winkelvloer. Zo zijn er bijvoorbeeld speciale promotie enveloppen gemaakt met posters en schapkaartjes die via de groothandels verspreid zullen worden.  

Voor meer info: [email protected] en www.weerribbenzuivel.nl 

Publicatiedatum: