Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ramazan Gülnar (Paris Direkt) ziet tweecijferige omzetgroei bij bospaddenstoelen en kweekpaddenstoelen

"We willen ons in de toekomst concentreren op biologische medicinale paddenstoelen voor de retail"

Voor de paddenstoelenbranche volgt er na het kerstseizoen normaal gesproken een korte rustfase. Ook voor Ramazan Gülnar, directeur van Paris Direkt GmbH uit Münster, is dit het passende moment om terug te kijken op het afgelopen boekjaar. De paddenstoelengroothandelaar ziet een mooie omzetstijging in alle delen van de paddenstoelenbranche.

Ramazan kijkt tevreden terug op het afgelopen kerstseizoen: men heeft alle klanten probleemloos kunnen bedienen en alle bestellingen kunnen voldoen. "Fijne witte champignons maar ook wilde paddenstoelen uit Portugal, Frankrijk en Tunesië hebben we erg goed kunnen verkopen. Eekhoorntjesbrood uit Zuid-Afrika en Italiaanse truffels worden ook steeds populairder." Maar ook buiten het kerstseizoen zien we een stijgende vraag naar verschillende paddenstoelensoorten, zoals bijvoorbeeld de portobello als veganistische vleesvervanger.

Meercijferige omzetplus
De clientèle van de groothandelaar uit Münster is in de afgelopen jaren enorm gegroeid. "We verpakken onze producten afhankelijk van de klant ofwel direct bij de telers ofwel hier in Münster. We komen oorspronkelijk uit de bospaddenstoelensector. Inmiddels bieden we echter ook een rijke selecte aan teeltpaddenstoelen aan. Ook in deze categorie werken we nu met samenwerkingspartners uit alle belangrijke teeltregio's samen, of het nu in Nederland, België, Duitsland, Polen of Azië is. Wij vinden het belangrijk om alle handelscategorieën te dekken, daarom bieden we al onze paddenstoelen als premium- en als standaardproduct aan", vertelt Ramazan.

Naast de geleidelijke groei bij de teeltpaddenstoelen, merkt de directeur ook een stijgende vraag naar bio-producten. "Bij de teeltpaddenstoelen spreken we zelfs van een actueel bio-aandeel van circa 70 procent. Bij de bospaddenstoelen staan we op het punt om een nieuwe productlijn met gedroogde bioproducten op te bouwen. Ons doel is om het assortiment nog iets meer uit te breiden en deze producten uiteindelijk als medicinale paddenstoelen in bijpassende displays aan de retail te leveren. In totaal zal deze lijn tot wel 90 procent bio-paddenstoelen en circa twintig verschillende soorten bevatten. Het zal echter minder om consumptiepaddenstoelen gaan, maar eerder om poeder wat steeds vaker gebruikt wordt ter verfijning van gerechten, sauzen en smoothies."

Noodzakelijke capaciteitsuitbreiding
De snelle klanten- en omzetgroei heeft tot gevolg gehad dat de firma bij de huidige vestiging in Münster-Roxel op de grenzen van haar capaciteit stuit. "Ons huidige bedrijfsoppervlak wordt langzaam maar zeker te klein. Daarom plannen we momenteel een aanzienlijke capaciteitsuitbreiding, zodat we ook in de toekomst bestaande en nieuwe klanten kunnen bedienen."

Voor meer informatie:
Paris Direkt GmbH
GF: Ramazan Gülnar
Lise-Meitner-Straße 7b
48161 Münster
Tel        +49 2534 977540
info@paris-direkt.net  
www.paris-direkt.net  

Publicatiedatum: