Pop-Up Vegan Foodlab voor herhaling vatbaar

"Klaar voor de volgende locatie"

Tholen - Het Vegan Foodlab en Pop-Up shop is afgelopen zaterdag na een periode van twee maanden weer gesloten. Het initiatief van Susanne de Raaij van Biobite en Sarah Barkmeijer van LadyFruitcake kon op veel belangstelling rekenen, zowel in real life als op social media. Susanne: "Het was supergaaf. Het is geweldig om een Vegan Foodlab en Café te kunnen runnen rondom je eigen merk, branding pur sang. Door het directe klantencontact kom je meer te weten hoe ook de niet perse biologisch georiënteerde bezoekers, klanten op je producten reageren en hoe aantrekkelijk het is voor het publiek."

"We hebben in het Vegan Foodlab ook onze nieuwe producten kunnen testen op publiek: de VeganBurger, de Linzensalade en Biobite Power ontbijtjes. LadyFruitcake lanceerde haar Vegan Airy Fairy Pies." Linksonder zie je de Ontbijt-Sweettreat-Lunch Box. 

Wat Susanne betreft is het dan ook zeker voor herhaling vatbaar. "We zijn klaar voor de volgende plek. Wel zou ik dit dan meer in een lokale buurt willen doen, waar lokale mensen hun boodschappen doen in plaats van een toeristische locatie. Dan kunnen we meer aan 'brand building' doen. Op de eerste locatie, aan de Baerlestraat in Amsterdam-Zuid, moesten we het toch vooral hebben van toeristen en voorbijgangers. Ik zie het eigenlijk ook wel voor me in een biologische winkel, als conceptstore concept. Als start-up coördinator zou ik kunnen fungeren voor verschillende andere merken die een Pop-Up zien zitten. Het Vegan Foodlab was in ieder geval een prima try-out. Ik zie het best zitten om dit jaarlijks bijvoorbeeld twee keer drie maanden te gaan doen."

Voor de lunch...

Susanne vervolgt: "Brandbuilding met foodconcepten was onze inzet. Zo hadden we een ontbijt-, tussendoortjes- en lunchconcept. Maaltijden met onze eigen producten in de hoofdrol, net zoals we op Social Media onze volgers inspireren met combinatiemaaltijden. Voor het ontbijt werkten we samen met Uber Eats en Thuisbezorgd.nl, de ontbijtjes werden door hen bezorgd. We merkten namelijk al snel dat de boel in deze buurt pas vanaf half 11 echt op gang kwam. Alles wat we dan einde dag niet verkochten, ging toch naar de consument dankzij Too Good To Go."

Rechts het to-go ontbijtje

Ook zijn de onderneemsters dankbaar voor de hulp die ze uit verschillende hoeken kregen: "Deze Pop-Up is mede mogelijk gemaakt doordat meerdere partijen gingen samenwerken. Zo leverde Odin groenten, kregen we van Boot Koffie een koffiezetapparaat, i Do! leverde thee. En Zest For Life deelde hun locatie met ons Vegan Foodlab."

Voor meer informatie:

Susanne de Raaij
Biobite Nederland BV
06 51992994
susan@biobite.nl  
www.biobite.nl  


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven