Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage toont bio-aanbod Gastvrij Rotterdam

Tholen - De 7e editie van Gastvrij Rotterdam in Ahoy heeft de afgelopen drie dagen precies 16.303 vakbezoekers getrokken. Dit betekent een stijging van maar liefst 14,3 procent ten opzichte van vorig jaar. Er stonden ruim 500 exposanten en Biojournaal maakte een rondgang over de beurs langs de bio-bedrijven en exposanten die biologische producten in hun assortiment hebben.

Klik hier voor de fotoreportage.

's Lands Beste, Bakkerij Carl Siegert, Hoppe en Neleman Organic Wines.

Op de foto staan diverse Gastvrij Rotterdam-debutanten, waaronder Neleman Organic Wines, BUMI organics en BIO-center Zann. Verschillende bedrijven presenteerden nieuwe producten. Denk hierbij aan een speciale bio-wijnlijn voor de horeca, koffiekoekjes en witte balsamico.

De rol en het succes van biologisch verschilt per bedrijf:
Meerdere bedrijven die wel over een Skal-certificaat beschikken, kozen er bewust voor om hun bio-producten niet mee naar de beurs te nemen. Daarvoor is het aandeel (nog) te klein. Een deel van de exposanten gaf aan juist verder te willen investeren in biologisch, terwijl andere bedrijven dit op een lager pitje gaan zetten. Bij Bidfood gaven ze bijvoorbeeld aan dat bio-producten die voorheen amper besteld werden, nu soms niet aan te slepen zijn.

De combinatiestand van Santas Koffie, Earth Concepts en Mocca d'Or, linksonder Brouwerij Roman en rechts JetDrinks.

Ook in stand van grote partijen zoals Makro, Kreko en Bidfood was aandacht voor biologische producten. In de buurt van het Dit Smaakt Naar Meer!-paviljoen focuste Unilever op duurzaamheid met de merken Lipton, Ola en Ben&Jerry's. Bezoekers mochten daar onder meer proeven van de biologische Solero van Ola. Opvallend was tevens de combinatiestand van Santas Koffie, Earth en Mocca d'Or.

Biojournaal bracht op maandag een bezoek aan de beurs. De eerste reacties van de bedrijven waren grotendeels positief. Er is vooral veel waardering voor het feit dat een horecabeurs als deze een heel gericht publiek trekt. Wel spraken sommigen de hoop uit dat er op de andere beursdagen misschien meer besluitvormers langs zouden komen.

GreenAge, rose&vanilla, TLANT Farm Bakery & Kitchen en Florentin.

De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 21 tot en met woensdag 23 september 2020 in Rotterdam Ahoy. Gastvrij Rotterdam richt zich op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden- en hoog segment.

Klik hier voor de fotoreportage.

Voor meer informatie: www.gastvrij-rotterdam.nl