Lucía Bello, G's (Spanje):

"Uitbreiding biologische teelt in de streek Campo de Cartagena"

"De keuze van het zaad is van vitaal belang om producten te bekomen met de juiste kleuren en smaken zoals die door de consument gewaardeerd worden. De juiste variëteit zorgt voor kwaliteit, optimale uiterlijke kenmerken en in sommige gevallen kan ook de seizoensstart vervroegd worden. Een voorbeeld is onze Primafiori-citroen, die ons de kans geeft de eerste te zijn op de markt", zegt Lucía Bello, verantwoordelijke nationale verkoop en marketing voor de Spaanse afdeling van de multinational G's (Torre Pacheco, Spanje).

"De klimaatverandering met zachtere winters moedigt het zoeken naar rassen aan die zich aanpassen aan deze context", voegt Lucía Bello toe.

"Bij G's zoeken we naar producten en processen die net iets anders zijn en die waarde toevoegen, zoals ons assortiment exotische citrus met geraspte citroenschil en kumquat. In deze optiek van constante evolutie en aanpassing aan de behoeften van de markt, bieden we vanuit onze nieuwe verwerkingsfabriek in Murcia sinds 2017 producten aan met een toegevoegde waarde. We willen vooral bijdragen tot een andere kijk op groenten en fruit en tot een andere manier van consumeren", vervolgt Lucía.

Uitbreiding biologische teelt in Campo de Cartagena

Een belangrijke mijlpaal voor de Spaanse afdeling van G's was de introductie van de biologische productlijn in 2007, wat toen al inspeelde op de groeiende marktvraag.

"Met 310 hectare zijn wij het bedrijf met de grootste oppervlakte biologische teelt in de streek Campo de Cartagena. De grootschalige productie is niet tegenstrijdig met ons biologisch engagement, integendeel zelfs. Tegen 2020 willen we de CO2-uitstoot en het waterverbruik verminderen, respectievelijk met 30% en 20%. We verwachten ook jaarlijks 10% minder afvalstoffen voort te brengen. Daarnaast zetten we volop in op een veilige, ethische en respectvolle werksituatie, waarbij we onze leveranciers en klanten proberen te betrekken bij de idee van duurzaamheid doorheen de hele toeleveringsketen", legt Lucía Bello uit.

Verticale integratie: verbetering van het kant-en-klare segment

"Bij verticale productie wordt het hele proces verzorgd: van het zaadje tot de verkoop, met alle tussenstadia zoals productie, oogst, verpakking en koeling. Het kiezen van het juiste zaad is essentieel om te voldoen aan de kwaliteitseisen en de smaak zoals die door de consument gevraagd wordt. Dit proces wordt uitgevoerd in kwekerijen in Campo de Cartagena", zegt de verantwoordelijk verkoop.

"In het geval van selderij kweken we traditionele variëteiten, maar ook rassen met een zachtere smaak die de nieuwe consument aantrekken. Innovatie maakt deel uit van onze bedrijfscultuur. In de campagne 2019/20 hebben we het merk Pascual Selección Natural opnieuw gelanceerd, met meer dan 14 referenties verse kwaliteitsgroenten, waarbij de levering gecentraliseerd en vereenvoudigd wordt door de samenwerking met één leverancier. Ook biedt ons merk van het kant-en-klare segment Love Fresh snacks aan voor een leuk en makkelijk tussendoortje," zegt Lucía.
­­­
G's, een familiebedrijf opgericht in 1952 door Guy Shropshire in East Anglia (Verenigd Koninkrijk), is de grootste producent en verkoper van selderij in Europa en de op één na grootste ter wereld. In 1985 werd de Spaanse dochteronderneming in Murcia gecreëerd. Het bedrijf telt 5.800 hectare verdeeld over Campo de Cartagena, Murcia, Almería, Albacete en Alicante. Het heeft ook faciliteiten en het verbouwt eveneens gewassen in het Verenigd Koninkrijk, Polen, Tsjechië en Senegal.

Voor meer informatie:

Lucía Bello
Grupo G´s 
Ctra. El Jimenado 
30700 Torre Pacheco (Murcia) - Spanje
Tel: +34 968188600 
info@gsgrupo.com
www.gsgrupo.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven