Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Zeynep Tilki over de start van EatMeFresh:

"Focus op Turkse bio-granaatappelen en Bursa-vijgen"

Tholen - Tijdens de London Produce Show presenteerde een nieuw Nederlands bedrijf zich op de Europese markt: EatMeFresh. Hoewel de onderneming dit jaar is opgericht, heeft eigenaar Sahap Kandemir ruim 25 jaar ervaring in de logistieke sector en zijn zakenpartner, bio-engineer Erdem Afacan, is al jaren actief in de Turkse teelt. Zeynep Tilki complementeert het duo met haar bedrijfskundige achtergrond als verantwoordelijke voor de internationale verkoop. "Nu opereren we nog vanaf verschillende locaties, maar de bedoeling is om aan het eind van het jaar koelruimte te betrekken in de regio Rotterdam!"

Het bedrijf wil zich gaan onderscheiden met Turkse producten en dan hoofdzakelijk met biologische producten.Gedurende de maanden augustus en september levert EatMeFresh zwarte Bursa-vijgen, die bekend staan om de geografische oorsprongsbenaming. Van oktober tot en met januari biedt de importeur biologische granaatappelen aan, waarna ze nog tot en met april uit de koeling beschikbaar zijn. De vijgen worden geleverd onder het merk Miss Fig, de granaatappelen onder het merk Red Cheeks. Naast de losse granaatappelen worden pitten ook los verkocht en levert EatMeFresh er ook een dressing bij.

"Conventionele Turkse granaatappelen zijn er volop aanwezig op de markt, maar biologische granaatappelen zijn een stuk lastiger te vinden. Momenteel is het aandeel biologische producten in de Europese retail nog relatief laag, maar omdat consumenten steeds bewuster worden, verwachten we dat deze vraag de komende jaren fors zal gaan toenemen", vertelt Zeynep. "Op termijn willen we het assortiment gaan uitbreiden, maar eerst willen we deze producten goed neerzetten in de markt."


Zeynep Tilki, Sahap en Kemal Kandemir tijdens de beurs in Londen

De deelname aan de London Produce Show is Zeynep goed bevallen. "De opkomst viel me weliswaar wat tegen, maar we hebben goede contacten gelegd met internationale bedrijven. Niet alleen vanuit Nederland, maar ook elders uit Europa en vanuit Canada toonde men interesse. We bieden geïnteresseerden graag de mogelijkheid om een paar pallets op proef te bestellen, zodat mensen onze producten en service leren kennen."

Voor meer informatie:
Zeynep Tilki MSc BA
EatMeFresh
T: +31 6 40783309
Amsterdam, The Netherlands
zeynep@eat-me-fresh.com 
www.eat-me-fresh.com