Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Komen met personal care-lijn en tweede variant eco toiletblok"

Natuurlijke schoonmaakmiddelen gaan de grens over

Tholen – The Green Soap Company, het bedrijf achter Marcel’s Green Soap kijkt steeds meer over de grens. Ook blijft het bedrijf investeren in nieuwe producten, zo geeft directeur Marcel Belt aan. "We komen binnen afzienbare tijd met een gloednieuwe personal care-lijn. En ons laatste nieuwe product van Marcel's Green Soap is zo'n succes dat daar een nieuwe geur bij zal komen. We komen met toiletblokken met een Lavendel & Rozemarijn-geur. Net als bij de andere variant, Geranium & Citroen, zijn de wasactieve stoffen gemaakt van 100% biologisch afbreekbare plantaardige ingrediënten. En de houder is gemaakt van 100% gerecycled plastic.”

Marcel bij de stand op de Natural & Organic Products Europe 2019.

Marcel's Green Soap behoorde onlangs tot de Nederlandse exposanten op de Natural & Organic Products Europe 2019. Deze beurs werd op 7 en 8 april gehouden in ExCeL London. "Ik vond het een erg geslaagde beurs, er heerste een heel positieve sfeer. Er zaten veel interessante bezoekers tussen, waaronder een mooie afvaardiging vanuit Scandinavië", vertelt Marcel. Hij plaatste op zijn Linkedin een berichtje vanaf de beurs. Hierin vertelde hij wat meer over de verkrijgbaarheid van Marcel's Green Soap in het Verenigd Koninkrijk. "Een paar weken voor de beurs hadden we al een 'listing' gekregen bij Planet Organic. We lagen op dat moment zelfs al in de winkels. Dat is natuurlijk altijd goed om tegen beursbezoekers te kunnen zeggen."

De producten van Marcel's Green Soap in het promotieschap bij Planet Organic.

"Navulsystemen slaan wel aan op Britse markt"
Tijdens zijn bezoek aan Londen viel het Marcel op dat de Nederlandse en Britse markt flink van elkaar verschillen. "De Britse markt is toch weer heel anders dan de Nederlandse. Zo viel het me bijvoorbeeld op dat veel winkels in het Verenigd Koninkrijk werken met navulsystemen. Klanten komen zelf met flessen naar de winkels. Dat hebben wij in Nederland ook al een paar keer geprobeerd, maar dit slaat in ons eigen land nog niet zo aan. Wel maken we heel bewuste keuzes als het gaat om onze verpakkingen. Zo werken wij met 100% gerecycled plastic. Als je zorgt dat je plastic goed gerecycled wordt en dat dit een gesloten kring blijft, dan zit het goed. Dan wordt het continu hergebruikt en daardoor komt het dus niet in de natuur terecht en wordt er ook geen nieuw plastic gemaakt."

Een overzicht van de producten in de nog te introduceren personal care-lijn.

"Ook interesse vanuit Scandinavië"
Nederland is vooralsnog qua afzet veruit de grootste markt, benadrukt de ondernemer. "Duitsland groeit nu ook hard door en in Engeland hebben we nu dus een goede eerste stap gezet. Er is ook interesse in onze producten vanuit Scandinavië. Zo zijn we al in gesprek met potentiële afnemers in Zweden en Finland en hebben we inmiddels een distributeur in Denemarken gevonden. We merken dat er momenteel veel vraag is naar natuurlijke schoonmaakproducten. Wel is de bio-markt in sommige landen al wat verder ontwikkeld, daar kom je met je producten dan ook wat sneller in het supermarktkanaal terecht."

Voor meer informatie:

Marcel Belt
The Green Soap Company
0235 422304
[email protected] 
www.marcelsgreensoap.com