Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
13 en 14 november 2019 in Malmö

Natural Products Scandinavia wordt 'Eco Life'

Eco Life Scandinavia, voorheen bekend als Natural Products Scandinavia heeft een rebranding ondergaan om de veranderende aard van de levendige sector waarin we werkzaam zijn te weerspiegelen: het promoten en vieren van een eco-vriendelijke levensstijl. Het evenement vindt plaats op 13 en 14 november 2019 in MalmöMässan, Zweden, tegelijkertijd met de Nordic Organic Food Fair.

Het evenement bevat dit jaar ook vier nieuwe gebieden die in het teken staan van de snelstgroeiende sectoren binnen de eco-markt: Vegan Scandinavia, Free From Scandinavia, Natural Health & Beauty Scandinavia en  Naked Drinks Scandinavia. 

Vegan Scandinavia
Ooit was het een niche sector, maar een veganistisch dieet is de laatste jaren steeds meer mainstream geworden en beïnvloedt de aankoopbeslissingen van consumenten over de hele wereld. Bij Vegan Scandinavia zijn vegan producten van hoge kwaliteit te zien, en daarnaast is er een informatief programma met experts binnen de industrie die de nieuwste onderzoeken en inzichten bespreken voor kopers en producenten van veganistische producten.
 
Natural Health & Beauty
Natural Health & Beauty blijft groeien in Scandinavië, en consumenten willen steeds meer pure producten met transparantere ingrediënten. De laatste cijfers uit Zweden op het gebied van natuurlijke en biologische beautyproducten wijzen op een groei van meer dan 22 %. Er zal tijdens het evenement daarom een tweedaagse seminar worden gehouden, waarbij experts uit de industrie vertellen over het nieuwste consumentenonderzoek betreffende gezondheids- en beauty en de laatste trends binnen dit segment.

FreeFrom Scandinavia
De steeds groter groeiende ‘FreeFrom’ sector is in 2017 met maar liefst 20% gegroeid in Zweden. Aangezien deze sector traditionele categorieën blijft ontgroeien, worden vergelijkbare cijfers ook waargenomen in Denemarken en Noorwegen. FreeFrom Scandinavia zal zich richten op bedrijven die ‘FreeFrom’ goederen produceren zonder gluten, lactose, onrecht, chemicaliën, allergieën, palmolie en nog veel meer.
 
Naked Drinks
Met een heel gebied dat gewijd is aan biologische, biodynamische, natuurlijke, veganistische en 'freefrom' wijnen, bieren en sterke dranken, is dit het eerste evenement in Scandinavië dat zich richt op het  steeds belangrijker wordende segment van ethisch geproduceerde dranken. Biologische wijnen, bieren en sterke dranken hebben een flinke groei doorgemaakt in Scandinavië. In Zweden heeft Systembolaget in 2018 bijvoorbeeld een groei waargenomen van 9%. Daarnaast heeft Finland Alko laten weten dat ze nu een biologisch marktaandeel hebben van 10 % en dat meer dan 21% van hun assortiment een groen of ethisch label heeft.

Nordic Organic Food Fair & Eco Life Scandinavia (voorheen Natural Products Scandinavia) zal 13 en 14 november 2019 terugkeren naar MalmöMässan met frisse inzichten en nieuwe onderwerpen. 

Voor meer informatie: www.ecolifeshow.com 

Publicatiedatum: