Nestlé wil voor talrijke merken ook biologische variant ontwikkelen

Het Zwitserse voedingsconcern Nestlé wil voor wat betreft alle categorieën waarin het bedrijf aanwezig is, de voedingswaarde vergroten. Daarnaast wil het voor talrijke merken ook een biologische variant ontwikkelen. Dat zei Marco Settembri, CEO van Nestlé voor de regio Europa, Midden-Oosten en Noord-Afrika, tijdens een bijeenkomst in Brussel. 

Nestlé zoekt onder andere naar manieren om meer granen en groenten in het dieet van consumenten te krijgen. Eerste tastbare resultaat van die inspanningen is de lancering van het op plantaardige eiwitten gebaseerde merk Garden Gourmet. Deze maand verschijnt er ook een plantaardige burger van Nestlé. 

Nestlé is ook bezig om het gehalte suikers in producten te verlagen. Zo introduceerde het bedrijf vorig jaar op de Britse markt de 'Milkybar Wowsomes' met daarin 30% minder suiker. Die lancering is het resultaat van een nieuwe technologie van Nestlé om de hoeveelheid suiker te verlagen, terwijl de smaak en textuur vrijwel hetzelfde blijven. 

"De respons is prima, maar consumenten blijven wel van onze gewone, suikerrijke Milkybar houden", vertelde Settembri. Voor wat betreft zoetwaren blijven vooralsnog de gewone producten naast de meer verantwoorde varianten in het assortiment. "Er vindt geen sanering plaats, want we willen consumenten de keuze bieden", benadrukte Settembri die vertelde dat de nieuwe suikertechnologie dit jaar in meer zoetwarenproducten en voor meer Europese markten wordt toegepast. Zo verschijnt er binnenkort een suikerarme en suikervrije variant van Nesquick.

Bron: Consudel, maart 2019 via FoodHolland


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven