Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Leverde 50% omzetstijging op voor sinaasappelen, paprika's en tomaten"

Invisible-Plastik verpakking voor groenten en fruit

In de zoektocht naar de meest duurzame verpakking voor biologische groenten en fruit komt Eosta na Natural Branding lasertattoos, citrusnetjes van cellulose en verpakkingen van suikerriet opnieuw met een hoogtechnologische innovatie: Invisible-Plastik. Eosta is het eerste bedrijf dat deze nieuwe technologie gebruikt voor het verpakken van groenten en fruit.

Invisible-Plastik werd oorspronkelijk ontwikkeld door het Nieuw-Zeelandse bedrijf Matha Neetur. Vergeleken met echte plasticverpakkingen heeft Invisible-Plastik diverse voordelen voor zowel de gebruiker als het milieu. Het product ziet er onverpakt uit, iets wat op grote waardering van consumenten kan rekenen in deze tijd. Duurzaamheidsmanager Michaël Wilde: "Veel consumenten ergeren zich rot aan onnodige verpakkingen, zeker als het om biologische producten gaat. Invisible-Plastik is de perfecte oplossing omdat het zo goed als onzichtbaar is en daarnaast zeer milieuvriendelijk."

Omdat de verpakking onschadelijk is voor de gezondheid en in principe gegeten kan worden, komt hij niet terecht in het milieu: goed nieuws voor iedereen die zich zorgen maakt over de plastic soup. Michaël Wilde: "Wij hebben getest met meer dan 50 soorten groenten en fruit en dat leverde zeer positieve reacties op. Bij supermarkten in Zweden en Estland leverde het verpakken in Invisible-Plastik een 50% omzetstijging op voor sinaasappelen, paprika's en tomaten."

Michaël Wilde vervolgt: "Bij Eosta zijn wij altijd op zoek naar de meest duurzame verpakkingen voor onze biologische producten. Invisible-Plastik geeft ons opnieuw de mogelijkheid om onze klanten te helpen om onnodige, milieuvervuilende plasticverpakkingen uit te bannen. We bieden het daarom de eerste maand gratis aan ter kennismaking. Omdat wij het belangrijk vinden dat steeds meer bedrijven plasticvrij gaan werken, delen wij graag deze technologie met collega's. Samen kunnen wij echt een vuist maken."

Eosta is Europees marktleider in biologische groente en fruit en won verschillende prijzen met haar duurzame campagnes en verpakkingsinnovaties zoals Natural Branding. Onder het 'trace & tell' merk Nature & More lanceerde Eosta campagnes die internationale aandacht kregen, zoals The True Cost of Food en Save Our Soils.

Neem voor meer informatie en een monster contact op met:
Michaël Wilde
[email protected] 
06 20535063

PS: let op de datum waarop dit persbericht verzonden is.

Publicatiedatum: