Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tweede investering van TOGF in Frankrijk

Triodos Organic Growth Fund en consortium partners acquireren Naturgie

Triodos Organic Growth Fund (TOGF) maakt onderdeel uit van een consortium dat het toonaangevende Franse bedrijf Naturgie heeft geacquireerd. Het bedrijf is gespecialiseerd in biologische voeding en biedt een breed assortiment aan van jams, compotes, chutneys, chocolade en gedroogd fruit. Het consortium heeft als doel om de groei van Naturgie te versnellen en een verdere focus aan te brengen in het aanbod van kwalitatief hoogwaardige biologische producten. De andere consortium partners zijn ervaren Franse investeerders/ondernemers die reeds langer actief zijn in de biologische markt in Frankrijk. 

Naturgie heeft een positie als koploper in de markt van biologische jams en fruit spreads. In 2017 heeft het bedrijf het Franse BioED label (BioEntrepriseDurable) gekregen, waarmee het onderdeel is geworden van een netwerk van biologische bedrijven. Bedrijven met dit label committeren zich om, aanvullend op de Europese biologische regelgeving, duurzame ontwikkeling te integreren in hun missie en actief bij te dragen aan de verduurzaming van onze samenleving.

Tweede investering van TOGF in Frankrijk
De investering in Naturgie is de tweede investering van TOGF in Frankrijk. Het fonds heeft recent een minderheidsbelang genomen in Beendhi, een bedrijf gespecialiseerd in vegetarische voeding. De markt voor biologische voeding is in de laatste jaren sterk gegroeid in Frankrijk. TOGF is er van overtuigd dat deze markt in de komende jaren nog verder zal groeien en is daarom voornemens om de aanwezigheid in deze markt verder te vergroten.

Jurriën Appers, fondsmanager Triodos Organic Growth: "We zijn er van overtuigd dat we het bedrijf en de impact die het heeft in de markt van biologische voeding in Frankrijk verder kunnen vergroten samen met onze consortium partners. Naturgie biedt daarnaast de mogelijkheid om als platform te fungeren voor meerdere biologische voedingsmerken. Het bedrijf bezit reeds verschillende toonaangevende merken en heeft daarnaast een gezonde basis die verdere uitbreiding mogelijk maakt."

Een nieuw voedingsysteem
TOGF pleit voor een nieuwe voedingssysteem. Een systeem waarin we met de natuur samen werken in plaats van er tegen en een systeem dat geen schade aanbrengt aan onze bodem en biodiversiteit. Daarnaast is het van belang om over te gaan op een gezonder dieet met minder bewerkte en dierlijke voeding en meer plantaardige voeding. Tot slot moet het voedingssysteem een eerlijker systeem worden, waarin iedere link in de schakel een eerlijke vergoeding krijgt. Het bij elkaar brengen van producenten en consumenten speelt daarin een belangrijke rol, evenals het beprijzen van onze voeding.

Over Triodos Organic Growth Fund en Triodos Investment Management
Triodos Organic Growth Fund is een lange termijn 'evergreen’ fonds, dat investeert in aandelenkapitaal van toonaangevende, niet-beursgenoteerde ondernemingen in de sector voor biologische voeding en duurzame consumentenproducten in Europa, met een focus op biologische voeding, duurzame kleding en textiel en persoonlijke verzorging. Naast Ecoffee Cup heeft Triodos Organic Growth Fund een aandelenbelang in Aarstiderne en Naturfrisk in Denemarken, Naty in Zweden en DO-IT en Marqt in Nederland. Triodos Organic Growth Fund wordt gemanaged door Triodos Investment Management, een volledige dochter van Triodos Bank NV, een van de meest duurzame banken ter wereld. Het fonds is beschikbaar voor investeringen voor professionele beleggers.

Over Naturgie
Naturgie is opgericht door agrariër Jean Verdier, een fervent voorstander van biologische landbouw uit Lot et Garonne. Naturgie heeft zich al meer dan 30 jaar gecomitteerd aan biologische voeding. Het bedrijf heeft een breed assortiment van jams, compotes, chutneys, chocolade en gedroogd fruit voor zowel de biologische als conventionele levensmiddelenindustrie. Naturgie heeft een positie als koploper in de markt van biologische jams en fruit spreads. Het belangrijkste merk, Saveurs Attitudes, is zeer bekend in Frankrijk en staat voor biologische jams en fruit spreads van hoge kwaliteit.

Voor meer informatie: www.triodos-im.com 

Publicatiedatum: