Arend Schot, Syngenta:

"Extra resistente rassen al goed voor 40% van Spaanse bio-paprikaproductie"

Door veranderende retailtrends op de Europese markt veranderen de eisen die aan producten worden gesteld. Met de selectie en kweek van innovatieve groenterassen wordt ingespeeld op die nieuwe eisen van de consument én op de behoefte van de telers om tegen een concurrerende prijs te kunnen leveren, aldus Syngenta. "Er is veel belangstelling voor nieuwe rassen die de consistentie en efficiëntie binnen de waardeketen bevorderen", zo vertelde Arend Schot, Head EAME Vegetable Seeds van Syngenta, eerder deze maand na de Fruit Logistica 2019 in Berlijn.

"Met ruim 78.000 zakelijke bezoekers uit 130 landen was Fruit Logistica voor ons een uitgelezen platform om in contact te komen met klanten uit de hele waardeketen", aldus Arend. "Als we weten wat voor hen belangrijk is, kunnen onze telers zich bij selectie en genetica concentreren op variëteitskenmerken die daar het beste op aansluiten, nu en in de toekomst."

Continue beschikbaarheid
Het andere hoofdthema was de continue beschikbaarheid van producten het hele jaar door, een aansprekend onderwerp voor het internationale publiek. "Kijken we bijvoorbeeld naar paprika's, dan kan Spanje tegenwoordig de internationale markt 365 dagen per jaar voorzien van een uitzonderlijke kwaliteit paprika's, met als extra verkooptroef een duurzamere teelt."

“Syngenta richt zich op oplossingen voor consumenten, supermarkten, exporteurs en telers en ontwikkelde het grootste en breedste aanbod van meer dan 15 paprikarassen met een hoge, efficiënte natuurlijke weerstand tegen plagen en ziekten - wat ze bij uitstek geschikt maakt voor de duurzame, biologische productiesystemen van vandaag."

Meer dan 40% van de biologische paprikaproductie van 75.000 ton uit de regio wordt al gerealiseerd met deze 'extra resistente' rassen van Syngenta en zusterbedrijf Zeraim Iberica. Arend is ervan

overtuigd dat deze innovatie Syngenta een vooraanstaande positie oplevert als voorloper in de ontwikkeling van resistente rassen. "De kwaliteit van producten verbindt individuele partijen en bedrijven en bevordert relaties en samenwerkingsverbanden binnen de voedselketen", zei hij. "Het verzekeren van de levering van hoogwaardige, betaalbare producten, vormt de kern van het Syngenta Good Growth Plan voor een duurzame voedingsindustrie."

Voor meer informatie: www.syngenta.nl

 


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven