Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

TopLine voegt biologische tomaten en paprika's toe aan assortiment

Tony Cappelli, accountmanager bij het bedrijf Westmoreland in Leamington, Ontario dat producten afzet onder het merk TopLine Farms, had verschillende nieuwe biologische producten te bespreken tijdens de Global Organic Produce Expo.

Zo zijn oude tomatenrassen nieuw in hun assortiment voor het 2018-2019 seizoen en gaat het bedrijf in de lente ook biologische paprika's uit Canada inkopen.

"Onze biologische assortiment groeit langzaam maar gestaag," zei Cappelli op 2 februari.

Nu steeds meer consumenten biologische producten willen kopen, blijft Westmoreland zoeken naar biologische alternatieven voor verpakkingen. Hier vragen dan ook verschillende kopers om.

"We werken hier nog aan," zei Cappelli. "We zijn aan het experimenten met verschillende trays en dozen, maar het is allemaal afhankelijk van de retailers.

“De industrie verandert,” zei Cappelli. "Mensen willen gezonder gaan eten, maar ze willen ook een verpakking die beter is voor het milieu."

Hij zei dat Trader Joe’s, het merk dat bekend staat om zijn betaalbare biologische producten, klachten van consumenten heeft gekregen over hun gebruik van schelpvormige plastic verpakkingen. Een petitie op Change.org om het gebruik van plastic door Trader Joe's te verminderen heeft inmiddels zelfs al 90.000 handtekeningen opgeleverd.

Trader Joe’s wil daarom op dit gebied ook veranderingen gaan doorvoeren. "Het is allemaal afhankelijk van de consument," zei Cappelli.

Bron: Produce Retail (Ashley Nickle)

Publicatiedatum: