Biologische en clubappelen zorgen voor sterke retailprestaties

“De meeste retailers bieden producten binnen het eerste, tweede en derde segment aan, bestaande uit conventionele en biologische vrije rassen en clubrassen," legt hij uit. "Retailers waar de appelcategorie extra winstgevend is, weten echter dat het toevoegen van een vierde segment, dat van de biologische clubrassen, de manier is om de omzet nog verder aan te jagen." aldus George Harter, vicedirecteur marketing bij het AMerikaanse CMI Orchards. CMI helpt retailers de winst van hun appelen te verhogen door hen een vierde segment met verkooppotentie aan te bieden.   

Het bedrijf teelt en vermarkt zeven van de twaalf best verkochte clubappelen in de Verenigde Staten, waaronder Ambrosia, Jazz, Envy, Kanzi, KIKU, Pacific Rose en Smitten.  "CMI onderscheidt zich doordat het ook in de biologische teelt van deze populaire appelrassen investeert. We kunnen biologische Ambrosia, KIKU, Kanzi, Envy en Smitten leveren en bieden retailers hiermee een geweldige kans om het potentieel van premium clubappelen in het bioschap te benutten." 

Volgens Harter blijkt uit gegevens van Nielsen dat biologische Ambrosia de absolute nummer één onder de biologische clubrassen met een omzet die 95% hoger is dan die van de als tweede geplaatste biologische appel. "Van de top vijf van best verkochte biologische appelen teelt CMI er drie: Ambrosia, Kanzi en Jazz." Hij voegt eraan toe dat biologische Ambrosia appelen beter presteren dan de nummers twee en drie samen. 

Robb Myers, directeur verkoop bij CMI Orchards, vertelt dat CMI verantwoordelijk is voor een kwart van de biologische appeloogst in de staat Washington. "Dit komt jaarlijks neer op meer dan 45,3 miljoen kilo. We zijn al bijna in staat om onze klanten jaarrond van biologische appelen te voorzien, in de zomermaanden weliswaar aangevuld met biologische importappelen," aldus Myers. Hij legt uit dat CMI retailers manieren probeert te bieden om deze groeiende categorie verder te benutten door middel van biologische clubrassen.

"Retailers kunnen het prijsniveau per segment verhogen waardoor de omzet in de winkel stijgt. Wanneer zij slechts drie segmenten aanbieden binnen de appelcategorie dan missen ze een grote kans om extra inkomsten binnen te halen via biologische clubappelen," aldus Myers. 

 

Voor meer informatie:
Danelle Huber
CMI Orchards
Ph: +1 (509) 888-7769
danelleh@cmiorchards.com
www.cmiorchards.com


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven