Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Grote merken spelen een belangrijke rol in de afzet

Oostenrijkse bio-sector registreert groei met dubbele cijfers in de voedingsretail

De bio-sector meldde groei met dubbele cijfers in de retail dit jaar. Voor de biologische oogst in het Oostenrijkse Stiermarken zijn innovatieve marktconcepten een belangrijk onderwerp voor de toekomst. 

Bio-teelt is de grote innovatie van de laatste 30 jaar. In 1988 werkten 200 teeltbedrijven volgens de bio-normen. In 2018 zijn dat er 4.000. Momenteel correspondeert dit met een kwart van het areaal in Stiermarken. Binnen de voedingsretail meldt de sector nog steeds een groei met dubbele cijfers. Concreet is dat een stijging van 10% tijdens de eerste helft van 2018 in vergelijking met vorig jaar. 

De grote merken "Zurück zum Ursprung“, "JA! Natürlich“ en "Natur Pur" spelen een belangrijke rol in de afzet. De zuivelsector in Stiermarken verhandelt bio-melk van 460 bedrijven. Maar ook kleine regionale marketing initiatieven geven reden tot hoop. 

Publicatiedatum: