Het Franse branchemagazine LSA heeft informatie gepubliceerd over de nieuwe versie van het Bio-format van Carrefour. De nieuwe stijl van Carrefour Bio wordt in 2019 bij enkele tientallen winkels in Frankrijk en de rest van Europa toegepast. De nieuwe versie van de winkels heeft een oppervlak van 250 vierkante meter en moet door middel het ontwerp meer focus leggen op het biologische assortiment. Volgens Benoit Soury werd de oude stijl van de Bio-winkels teveel gezien als een soort buurtwinkel. "Met dit nieuwe concept willen we nu worden gezien als een winkel met biologische producten." De eerste nieuwe Bio-winkel bevindt zich in Asnières-sur-Seine en heeft een breed aanbod aan groenten en fruit. 98% van dit assortiment wordt los verkocht. Waar voorheen de Bio-winkels een assortiment hadden van 80 verschillende producten, bestaat dit aanbod nu uit 115 producten. Het aantal verschillende producten dat in bulk kan worden gekocht stond eerst op 30, maar omvat nu 190 producten. In verband met onoverkomelijke problemen met de leveringsketen kunnen volgens Soury sommige producten zoals wijnen niet in bulk worden aangeboden.
Bron: retailanalysis.igd.com