Picard breidt bio-aanbod uit

Het merk Picard, dat gespecialiseerd in diepvriesproducten, heeft laten weten haar biologische, lokale en duurzame productaanbod uit te zullen breiden. Het biologische assortiment van dit grote Franse merk (met 1.000 winkels in Frankrijk, 91 in het buitenland en een jaaromzet van bijna €1,5 miljard in 2017) zal vanaf maart uitgebreid worden van 65 naar 80 producten. Directeur Philippe Dailliez vertelt dat Picard er uiteindelijk naar streeft om meer dan 100 producten aan te bieden, hetgeen neerkomt op iets minder dan 10% van haar totale aanbod. 

In twee jaar tijd is het biologische aanbod al verdubbeld en het vertegenwoordigt inmiddels 23% van de AGF-omzet (rauw en onbereid). 

Daarnaast zal het in 2016 in samenwerking met de Landelijke Federatie voor de Biologische Tuinbouw (FNAB) geïnitieerde lokale bioproject haar vruchten af gaan werpen. Vanaf 2020 zullen klanten van Picard regionaal geteelde biologische groenten kunnen kopen, als eerste in de regio Provence-Alpes-Côte d'Azur. 

Tot slot meldt Dailliez dat het merk gaat samenwerken met het Landelijk Instituut voor Agronomisch Onderzoek (INRA) en telers om innovatieve agro-ecologische praktijken te valideren zoals het zaaien van bloembedden, mechanisch wieden en het selecteren van rassen met als doel groenten zonder enige residuen te telen. 

Bron: CBNews


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2018