Smaakt lanceert nieuwe duurzame verpakking

De Smaakspecialist is volop bezig met het doorontwikkelen van het merk Smaakt. Zo ook met de verpakkingen, want dit jaar zal er een nieuwe verpakking van Smaakt verschijnen in de winkels. Met name de granen, muesli’s, granola’s, peulvruchten, noten en zaden van Smaakt zullen worden voorzien van een geheel nieuwe verpakking op basis van BioBased folie.

Nieuw design
“We maken heerlijke producten welke rijk zijn aan gezonde voedingsstoffen. Het communiceren van onze USP’s vinden we belangrijk en heeft nu een prominente plek gekregen op de nieuwe verpakking” aldus Sandra Vissers, Trade & Category Manager van de Smaakspecialist. "Niet alleen de USP’s maar ook het verhaal achter het merk Smaakt (goed voor jezelf, jouw omgeving en onze toekomst) speelt een rol op de nieuwe verpakking. Hierdoor laten we niet alleen zien dat de producten van Smaakt rijk zijn aan gezonde voedingsstoffen maar dat we met het merk ook ergens voor staan."

BioBased folie
"Naast het FSC keurmerk, dat al jaren wordt gevoerd voor de verpakkingen van Smaakt, heeft de Smaakspecialist een mooie stap gemaakt naar het verder verduurzamen van haar verpakkingen. De nieuwe verpakkingen bestaan namelijk uit BioBased materiaal. Het duurzame aan dit materiaal is dat het voor meer dan 50% uit hernieuwbare grondstoffen bestaat. Hiervoor is er gebruik gemaakt van suikerbiet als bron waardoor akkerland opnieuw ingezet kan worden. De verpakkingen zijn daarnaast volledig recyclebaar."

“Het BioBased materiaal is dusdanig samengesteld dat we geen concessies hoeven te doen op het gebied van houdbaarheid en bescherming. Wij realiseren ons dat de beslissingen die we vandaag de dag nemen snel achterhaald zullen zijn en dat we onszelf continue zullen uitdagen om de volgende stappen te nemen in het verder verduurzamen van onze verpakkingen”, aldus Sandra.

Sandra Vissers (Trade & Category Manager) met de nieuwe verpakkingen van Smaakt

Met liefde verpakt
"Smaakt heeft niet alleen heerlijke en verantwoorde producten maar werken zij ook nauw samen met de sociale werkvoorziening Organic Food Helmond waarbij mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan werk wordt geholpen. Vanuit de missie van de Smaakspecialist om verantwoorde voeding met aandacht voor mens, dier en milieu te produceren, was het verpakken van haar producten bij Organic Food Helmond dan ook een bewuste keuze."

Landelijke campagne: Elke hap telt
Om nog meer consumenten te bereiken zal er dit jaar een grootschalige landelijke campagne van start gaan. Met de pay-off “Smaakt: Elke hap telt” wordt een mediacampagne uitgerold waarbij het merk op drie fronten wordt uitgelicht: Smaakt is goed voor jezelf, jouw omgeving en onze toekomst. Zowel on- als offline zal zichtbaarheid worden gegenereerd waarbij natuurlijk de nieuwe verpakking niet mag ontbreken.

Merk met een missie
Smaakt is een merk met een missie. Het merk levert door kennis- en inspiratiedeling over voeding een wezenlijke bijdrage aan het bewustzijn van de consument. “Wij geloven dat het belangrijk is dat mensen een bewuste keuze kunnen maken over wat je wel en niet eet”, aldus Sandra. Dit wordt onder andere ingevuld met het lesprogramma Kidsproef dat inmiddels is gedoceerd aan duizenden kinderen in Nederland.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven