Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Annemarie van Amerongen, Retulp:

“We willen het eenmalig plasticgebruik tegengaan”

Tholen – Deze zomer heeft Retulp een nieuwe drinkfles gelanceerd. “We ervaren bij klanten dat het formaat van de huidige drinkflessen soms een reden is om deze niet te gebruiken. Daarom hebben we nu een platte fles ontwikkeld op A5-formaat, die bijvoorbeeld ook makkelijk in je laptoptas past”, vertelt retailmanager Annemarie van Amerongen. “Deze fles is doorzichtig met een gekleurde dop en ring. De fles ziet er heel anders uit dan anders en past ook gemakkelijk door de brievenbus. We zijn nu vooral bezig met het ervoor zorgen dat mensen de flessen gaan kennen.”

Retulp levert inmiddels drie jaar thermos- en drinkflessen. “We zijn nu aan het groeien en aan het bepalen welke kant we op willen. Er zijn twee series waar we vooral op inzetten: Tumbler, onze thermosdrinkbeker, en de Urbans, onze stoere RVS drinkflessen met bamboedop. Dit zijn onze beste en leukste series.”

Het uiteindelijke doel van Retulp is het verminderen van plasticgebruik. “Alles wat wij doen binnen het bedrijf is gericht op het tegengaan van eenmalig plastic. Drink- en thermosflessen zijn hierbij de start maar mogelijk gaan we in de toekomst ook food containers of aanverwante artikelen aanbieden.”

Daarnaast willen ze ook gaan inspelen op educatie. “Het plasticgebruik is drastisch toegenomen de laatste decennia, kijk maar eens in de supermarkt: overal zit plastic om.  We willen nu graag de jeugd leren dat het ook anders kan. Dat wil niet zeggen dat mensen nooit meer een plastic flesje kunnen kopen, maar ze moeten zich wel bewust zijn van de gevolgen van het plasticgebruik en hopelijk kunnen wij ze dan leren bewust keuzes te maken”, besluit Annemarie.

Voor meer informatie:
Annemarie van Amerongen 
Retulp
Prins Willem Alexanderlaan 421 
7311 SX Apeldoorn
06 418 567 32
info@retulp.nl  
www.retulp.nl