Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Supermarkten halen 23,3% van de omzet uit producten met korting

De Nederlandse supermarktbranche realiseerde in de eerste helft van dit jaar 23,3% van de omzet via producten die met korting werden verkocht. Dat stelt het marktonderzoeksbureau IRI. De promotiedruk ligt 0,8 procentpunt hoger dan in de eerste helft van 2017 en 10 procentpunten hoger dan in 2008. Vooral in het tweede kwartaal van dit jaar is de promotiedruk gestegen. In de cijfers van IRI is de omzet van de discounters Aldi en Lidl niet meegenomen. Ook de verkopen van versproducten zijn buiten beschouwing gelaten, maar de verkopen van zuivel en kant-en-klaarmaaltijden zijn wel meegeteld.

Klik hier
voor het volledige artikel.

Bron: Distrifood 
Publicatiedatum: