Het is mooi dat de BioAcademy mensen samen brengt, stelde Broekema in het gesprek met Julius de Vries van communicatiebureau Kwoot. Nog mooier zou het zijn als er levendige interactie ontstaat tussen alle betrokkenen.
De Rabobank verwacht een groei van de biologische sector van 10 procent per jaar. Een fors percentage, maar de aanwezigen denken dat de sector dit aan kan. Er ligt een mooie uitdaging bij de BioAcademy: zorgen dat al die mensen die gaan werken in de sector goed kunnen leren over biologisch en zo voorop blijven lopen in kwaliteit. Die boodschap bereikt ook de consument via de boerderijen, in verwerkende bedrijven en in supermarkten en winkels waar ze contact hebben met de consument.
Omschakelkennis
Voor de bedrijven die mee willen gaan doen op de biologische markt is de BioAcademy een platform waar de kennis over omschakeling te vinden is. In het gesprek gaven de aanwezigen aan dat ze een compleet aanbod nastreven. Door de kennis en de vraag samen te brengen, is de organisatie in staat de witte vlekken in het pakket te vinden en daarbij nieuw aanbod te maken of te zoeken.Deelnemers, aanbieders en partners
Binnen de BioAcademy vinden deelnemers de kennisaanbieders. De partners ondersteunen de community. Alle partijen hopen dat iedereen meer komt bijdragen dan alleen in het eigen bedrijfsbelang is. Jonge mensen die in de sector gaan werken of nieuwkomers met ervaring elders vinden bij de BioAcademy kennis die anders versnipperd zou zijn en moeilijker vindbaar.In het interview met Rabobank Dichtbij komen aspecten als ontwikkeling van de BioAcademy aan bod, de kwaliteit van het kennisaanbod en leren van elkaar. Rabobank Dichterbij verschijnt vier keer per jaar. In het septembernummer zal het verhaal van Julius de Vries staan. Rabobank Flevoland is nog maar net partner geworden van de BioAcademy en timmert direct aan de weg met het uitdragen van de Bio Academy in het ledenblad.
Voor meer informatie: www.bioacademy.nl