Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
De Organic Consumers Association heeft (weer) kritiek op Ben & Jerry's
De Organic Consumers Association (OCA) is weer bezig met zijn oude trucjes en heeft een rechtszaak aangespannen tegen Ben & Jerry's voor wat zij beschouwen als de misleidende labeling, marketing en verkoop van hun ijsproducten.
"Unilever heeft naar verluidt in 2017 alleen al meer dan €9 miljard (€7,7 miljard) aan adverteren besteed," zegt de internationaal directeur van OCA, Ronnie Cummins, over het ouderbedrijf van Ben & Jerry's. "Een belangrijk deel hiervan is gebruikt om het valse idee te wekken dat Ben & Jerry's toegewijd is aan het bijdragen aan een schoon milieu en hoge dierenwelzijn standaards. Unilever weet dat deze waarden resulteren in merkloyaliteit en ervoor zorgen dat ze de prijzen van hun producten hoger kunnen maken.
"Ben & Jerry's decennia oude praktijken van het kopen van zuivel bij conventionele zuivelbedrijven heeft in Vermont tot een watervervuilingscrisis geleid. Hier is niets sociaal verantwoordelijk of milieuvriendelijk aan."
De OCA staat echter bekend om zijn afkeer van Ben & Jerry's. Vorig jaar heeft de activistengroep krantenkoppen gehaald door het merk in een kwaad daglicht te stellen nadat ze geweigerd hadden om hun melk op andere wijze in te kopen.
OCA meldde hierna dat ze sporen van glyfosaat in de producten van Ben & Jerry's in de VS en Europa hadden gevonden. De resultaten werden gepubliceerd in een artikel in de New York Times. Dr Kevin Folta geeft echter aan dat het onbekend is welke onderzoeks- en testmethodes zijn gebruikt, en dat het bovendien erg moeilijk is om glyfosaat op te sporen. Hij, en vele anderen binnen de wetenschappelijke sector, hebben daarom laten weten de resultaten niet serieus te nemen.
"Het doel van de OCA is om consumenten bang te maken met een verhaal over giftige stoffen in een populair merk. Ze weten dat een dergelijk verhaal aandacht krijgt en angst verspreid over een voedingsmiddel dat helemaal veilig is," eindigt Folta.