De biologische sector heeft afgelopen decennia een eenduidig imago opgebouwd: kwaliteit en diversiteit, smaakvolle en gezonde producten zonder chemie. Is dat nog voldoende? Kwaliteit heeft veel kanten: van smaak tot een onbeschadigd product met het juiste gewicht. Die kwaliteiten moeten in de marketing helder worden verwoord, ook om te voorkomen dat verwachtingen van consumenten worden geschaad. 'Smaakvoller' wordt bij biologische producten als een van de eerste genoemd, maar dat geldt niet meer voor alle producten. Nu de sector groeit, worden zaken als opbrengst en gemakkelijke verwerking steeds belangrijker. Het risico is dat hogere opbrengst ten koste gaat van de smaakkwaliteit van het product. Welk kwaliteitsaspect heb je als biologisch boer voor ogen? Een basisproduct met verwerkingsgemak, of een uitgesproken product met authentieke smaak?
Klik hier voor demo- en onderzoeksvelden BioVelddag
Klik hier voor programma veldworkshops en presentaties BioVelddag
Datum: donderdag 21 juni 2018
Thema: Kwaliteit smaakt naar meer
Organisatie: Praktijkonderzoek Plant & Omgeving (PPO) van Wageningen UR, Louis Bolk Instituut, Agrifirm, Delphy en het Biologisch Netwerk
Symposium Agrifirm:10:00 uur (opgave via deze link)
Start Velddag: 14:00 uur met om 18:00 uur een traditionele steenoven maaltijd
Entree bezoekers: gratis
Vooraf met korting reserveren steenoven maaltijd a 19,50 euro: biovelddag@destrandhoeve.nl.
Klik hier voor het Ekoland katern en programma.
Voor meer informatie en aanmelden: www.biovelddag.nl