Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Roosmarijn Saat: "Heel veel positieve reacties van onze leveranciers"

Lentemarkt de Groene Passage trekt bekende en nieuwe gezichten

Tholen - De Lentemarkt bij de Groene Passage bestond dit keer uit maar liefst 53 kramen. Zowel nieuwkomers als oude(re) vertrouwde merken presenteerden op het Rotterdamse plein hun producten aan de bezoekers. Ook kon er weer volop geproefd worden. "We kunnen terugkijken op een gezellige drukke dag en hadden mazzel met perfect marktweer. Dit was duidelijk terug te zien in het aantal bezoekers. Niet alleen de bezoekers reageerden enthousiast, maar ook van de leveranciers hebben we heel veel positieve reacties gekregen", vertelt Roosmarijn Saat van Gimsel (de supermarkt voor natuurlijke voeding & cosmetica, die in de Groene Passage gevestigd is).


Foto's: Machteld Bunskoek

De altijd trouwe leveranciers waren er allemaal weer bij, geeft Roosmarijn aan (denk hierbij aan Kroon, TerraSana, de Traay en dergelijke). "Natudis stond er onder andere met Ekoland. Zij serveerden alcoholvrije mocktails. Odin had een Rad van Fortuin meegenomen. Bij een besteding boven de 10 euro mocht de bezoeker aan het rad draaien en kon dan zien welk product hij of zij gratis mee kreeg. Ook Bakkerij Van der Westen stond er weer met de aardbeientaartjes. Dat zijn de leuke dingen waar de vaste bezoekers echt voor komen." Roosmarijn is ervan overtuigd dat ook de vaste groep ondernemers de bezoeker keer op keer wil blijven verrassen. "En dit werkt ook andersom. We merken dat trouwe bezoekers altijd weer nieuwsgierig zijn naar het aanbod en echt inspiratie op komen doen." Toch waren er volgens haar ook weer veel nieuwe gezichten onder de bezoekers. "Ik hoorde van leveranciers dat ze ook veel mensen aan de kraam hebben mogen begroeten die ze nog nooit hadden gezien. Die konden ze dan mooi naar binnen doorverwijzen als verkooppunt van al dat lekkers."

De aardbeientaartjes van Bakkerij Van der Westen.

Nieuwkomers

Niet alleen in de kramen kon men veel proeven. In de foodtruck van Spirit waren de inmiddels favoriete vegetarische burger en vegan kapsalon weer verkrijgbaar. En de Biowijnclub stond er met de mooie piaggio-wijnbar vol biologische wijnen. Zoals gezegd maakten diverse leveranciers hun debuut op de Lentemarkt. Mani presenteerde haar biologische mediterraanse producten. Roosmarijn: "Met onder andere rauw gefermenteerde olijven en een met prijs bekroonde extra virgine olijfolie werden goed ontvangen door de bezoekers." Ook nieuw was Delisouth. Zij hadden een nieuwe lijn met groentespreads meegenomen, waarvan men kon proeven."


Een andere debutant was GreenHub. Zwi Ehrlich geeft aan erg tevreden te zijn over hun deelname aan de Lentemarkt. "Het was hartstikke leuk, de bezoekers toonden veel interesse in onze producten. We konden in onze kraam de veelzijdigheid van ons aanbod laten zien. We presenteerden schoonmaakmiddelen, huishoudgerei en verzorgingsproducten. De reacties op onze GreenHub schoonmaaklijn waren positief. Ook konden bezoekers meer informatie inwinnen over onze eco-vriendelijke alternatieven voor onder meer diepvrieszakken, microvezeldoekjes, wasbare wattenschijfjes en tandenborstels. En we speelden met het aanbod in op de actualiteit, zo is er immers momenteel veel aandacht voor duurzame AGF-zakjes en bamboe wattenstaafjes", aldus Zwi.

De kraam van GreenHub met Sanderijn van der Linden en Zwi Ehrlich.


Voor meer informatie: [email protected], www.degroenepassage.nl en
[email protected]