Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Slechts een derde van 23.013 producten in ATNI 'gezond'

"Voedingsmiddelenindustrie moet producten gezonder maken"

De Global Access to Nutrition Index (ATNI) laat zien dat 's werelds grootste bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie hun producten gezonder, beter betaalbaar en meer toegankelijk moeten maken om de mondiale voedingscrisis aan te pakken. In de analyse zijn 23.013 producten bekeken. Minder dan een derde daarvan kan echt als gezond worden aangemerkt, zo meldt de Access to Nutrition Foundation.

Nestlé voert de lijst aan, met bovengemiddelde prestatie in totaal en verbeteringen in de meeste categorieën van de Index. De Nederlandse zuivelcoöperatie FrieslandCampina, is de snelste stijger en staat op de vierde plaats (vanaf de achtste positie). Unilever is de nummer twee en Danone bezet de derde positie.

"Het is zorgwekkend dat minder dan een derde van de producten geclassificeerd werd als gezond. De verschillen tussen onze analyse en de eigen beoordelingen van bedrijven tonen aan dat er meer transparantie nodig is over hoe bedrijven gezondheid meten en over de verbeterdoelstellingen", reageert Paulus Verschuren namens de Access to Nutrition Foundation.

Klik hier voor het volledige persbericht (in het Engels).

Publicatiedatum: