"Kokos en amandel hebben van zichzelf al een enorm lekkere smaak"

Ruimere keuze in bio-zuivelalternatieven

Tholen - De vraag naar zuivelalternatieven van goede kwaliteit neemt nog altijd toe. Dit merken ze ook bij het Amsterdamse bedrijf Abbot Kinney's. "We richten ons met kokos en amandel op ingrediënten die van zichzelf al een enorm lekkere smaak hebben. En we willen regelmatig verrassen met nieuwe producten. Dit wordt tot nu toe heel goed opgepakt door de winkeliers en de consumenten", vertelt Gijs van Maasakkers namens Abbot Kinney's. Abbot Kinney's staat voor 100% plantaardige biologische zuivelalternatieven.


Nieuwe producten

Abbot Kinney's heeft dan ook niet voor niets haar productaanbod uitgebreid. "Het gaat om twee varianten Coco Start: Raspberry en Blueberry Banana. En de Almond Start Banana. Alle drie in een verpakking van 125 milliliter", vertelt Gijs. En hier houdt het niet op: "We hebben ook twee nieuwe Coco Start-varianten in de 400 milliliter-beker geïntroduceerd. Hierbij gaat het om de Raspberry en Mango. Als mensen eenmaal verkocht zijn na het eten van de kleine variant, willen ze graag een grotere verpakking aanschaffen."



Hij geeft aan dat ze bij Abbot Kinney's erg trots zijn op deze introducties. "We zijn heel blij met deze nieuwe smaken. We willen zoveel mogelijk suikervrij doen. Het was een uitdaging om in deze yoghurts de fruitsmaak extra naar boven te laten komen. We voegen 25% fruit toe aan deze producten."



Abbot Kinney's investeert ook in het ijsaanbod. "De Almond-smaak hebben we vorig jaar getest in de kleine verpakking van 110 milliliter. Binnenkort komt dit ijs ook in de 500 milliliter-beker op de markt. We werken ook aan een andere ijsinnovatie, maar daar verklap ik nog even niks over."

Geslaagde proeverij en beurzen

Vorige week maandag (13 november) stond Abbot Kinney's op de Proeverij v/d Natuur, georganiseerd door Kroon Biologische Verswaren en Natudis. "Dat was een daverend succes. Iedereen was heel erg te spreken over onze producten. Hier komt een select gezelschap van winkeleigenaren en klanten op af. Het is altijd goed om daar rechtstreeks de reacties van te horen. Dat zijn de mensen die natuurlijk dagelijks in contact staan met de consument."

Hij geeft aan dat ze met een positief gevoel terugkijken op de beursdeelnames in Parijs (Natexpo, 22-24 oktober) en Malmö (Nordic Organic Food Fair, 15 en 16 november). "De Franse biologische markt groeit heel hard, daar zit nog veel potentieel in. Daar kregen we heel goede reacties op ons productaanbod en we gaan het komende jaar met verschillende nieuwe klanten in Frankrijk starten. Daar zijn we heel blij mee. Het mooie is dat in Frankrijk vooral de biologische winkels het goed doen. Dat is voor ons het kanaal waarin we graag investeren. Ook in Nederland vinden we het gaaf om juist met deze partijen samen te werken en zo de sector verder te brengen." Abbot Kinney's stond voor het tweede jaar op rij op de Nordic Organic Food Fair. "Een paar maanden geleden zijn we al gestart in Zweden. Dit gaat prima en we zijn benieuwd hoe dit verder zal gaan groeien. De Scandinaviërs houden wel van dit soort producten."

Voor meer informatie:

Gijs van Maasakkers
Abbot Kinney's
Hemweg 2
1013 BG Amsterdam
06 11129147
gijs@abbotkinneys.nl
www.abbotkinneys.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven