Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Ben je eenmaal binnen, dan ben je ook goed binnen"

Fotoreportage: Nederlandse inbreng op de Nordic Organic Food Fair

Tholen – Het Zweedse Malmö stond de afgelopen twee dagen in het teken van biologische en natuurlijke voeding tijdens de Nordic Organic Food Fair en het gelijktijdige Natural Products Scandinavia. Onder de ruim 400 exposanten was ook de Nederlandse biosector met 40 standhouders vertegenwoordigd. De meeste vertegenwoordigers kijken terug op een geslaagde beurs, hoewel het op dag twee qua bezoekersaantallen opmerkelijk rustig bleef. De organisatie schat het aantal bezoekers verspreid over de beide dagen op zo'n 5.000. Biojournaal was er ook bij en maakte een fotoreportage met betrekking tot de Nederlandse inbreng. 

V.l.n.r. met de klok mee: Aart Jansen toont de chocolade Delight-range op basis van cranberry, kurkuma en gember. De ingrediënten geven een verrassende twist aan de chocolade; "De Mexicaanse keuken is hier in het hoge noorden helemaal hot. Voor ons dus het uitgelezen moment om onze Taco's flink in de schijnwerpers te zetten", vertelt Ruben de Wit, account manager Scandinavië voor DO-IT's merken La BIO IDEA en Amaizin; R
enske Loefs toont 
Joan's Organic Harvest Crisps, het nieuwste merk van Joannusmolen: "
Het is een revolutie in snackland"; 
Myrthe Bijl en Edwin Crombags van Weerribben Zuivel richten zich binnen de Scandinavische markt meer op de rol als 
toeleverancier, voor bijvoorbeeld foodservice en bakkerijen.


Afgezet tegen een beurs als Anuga, is de Nordic Organic Food Fair maar 'een kleintje'. Waar in Keulen elke sector zijn eigen hal had, waren de stands in Malmö wat meer verspreid. Niet geheel onlogisch gezien de veel kleinere schaalgrootte. Desalniettemin gaf het gros van de exposanten aan dat zich onder de bezoekers veel belangrijke decision makers bevonden.

Vrijwel alle standhouders waren het er over eens dat de Scandinavische markt geen eenvoudige is om te betreden. Het is een traject van de lange adem. Inkopers kijken eerst even de kat uit de boom voordat ze overstag gaan. Maar ben je eenmaal binnen, dan ben je ook goed binnen. Dat wist ook de Nederlandse ambassade uit Kopenhagen, die deze bevinding op de avond van de eerste beursdag aan geïnteresseerde bedrijven uit Nederland meedeelde, toen zij hen op de hoogte stelde van de huidige marktontwikkelingen in Scandinavië. 

Een veelvoud aan oudgedienden was ook deze editie weer van de partij. Toch kende de beurs ook een aantal opvallende nieuwe namen. Benieuwd welke?