Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Biobite beweegt mee met de markt

"Eigen merk als proeftuin voor marktbetreders"



Tholen – Het assortiment van Biobite is binnenkort een nieuw ontbijtproduct en hartig tussendoortje rijker. Opmerkelijk is dat de nieuwe producten geheel in samenspraak met het publiek worden ontwikkeld. Aan de hand van proeverijen in natuurvoedingswinkels vergaart het promoteam waardevolle feedback waar de productontwikkelaars dezelfde week nog mee aan de slag gaan om de producten te optimaliseren voor hun doelgroep. "We laten consumenten kennismaken met onze producten en peilen ter plaatse hun behoefte." Een kwestie van 'u vraagt, wij draaien', bevestigt oprichtster Susanne de Raaij. Daarmee is het een staaltje crowd designing pur sang.


De KrachtKoek van Biobite is voorzien van een nieuw etiket.

Meer richting sales- en promotieactiviteiten

Achter de schermen zijn er nog meer grote veranderingen gaande. Biobite Nederland positioneert zichzelf nu meer als een sales- en promotiebureau. Zo focust Susanne zich momenteel op het promotionele vlak bij KOOC, het merk voor biologische kant-en-klaarmaaltijden, waar ze eveneens gestalte geeft aan sales, accountmanagement en winkelactivatie. Ook neemt ze een deel van de promotie van Weerribben Zuiver Zuivel voor haar rekening.


Samples van ingrediënten KOOC-maaltijden bij Delicious Food in Amsterdam.

Proeftuin voor bio-ondernemers

Deze nieuwe stap werd mede ingegeven door het feit dat Susanne vanuit FoodValley drie stagiaires kreeg toegewezen. Laatstgenoemden konden zich richten op de productontwikkeling en marketingactiviteiten van Biobite, zodat Susanne tijd kon vrijmaken voor haar nieuwe avontuur. Susanne zelf was betrokken bij Organic Food against Climate Change van Wessanen, een masterclass traject met coachingsgesprekken van onder andere Triodos Bank. "Zij brachten het idee naar voren om meer te doen met mijn kernkrachten en kwaliteiten. Zodoende transformeerde Biobite meer in een soort proeftuin. Een case study waarmee ik andere bedrijven kan laten zien hoe speels en creatief je een merk in de markt kunt zetten", legt Susanne uit. Haar verleden bij Randstad – waardoor ze weet wat werving en selectie is en hoe je een pool kunt beheren – sprak daarbij in haar voordeel.


Nieuw formaat KrachtKoek, speciaal voor bedrijfscatering en sportclubs.

Ondersteuning

Biobite biedt voor geïnteresseerde partijen desgewenst verkoopondersteuning en account handling. Ook is het mogelijk om een promoteam in te huren met de nodige knowhow op het gebied van afzet. "Zij zijn gepokt en gemazeld in biologische winkels en zijn daarmee dan ook meer dan inzetbaar", besluit Susanne. Op de volgende evenementen kun je de nieuwe Biobite Ginger & Lemon proeven:Happinez (15 tot 17 september), Veggie Vrij (8 oktober), Better Health Event (25 en 26 november), BioBeurs (17 en 18 januari 2018) en De NationaleGezondheidsbeurs (1 tot 4 februari 2018).



Voor meer informatie:
info@biobite.nl
www.biobite.nl