Het zijn de kleine dingen die de wereld veranderen. Dat is de boodschap van de nieuwe duurzaamheidscampagne van Edeka en het WNF. De start van de campagne werd afgelopen week gemaakt met het nieuwe online-filmpje met heldin Emma: ze handelt in het dagelijks leven bijzonder milieubewust - en transformeert zichzelf daarbij zelfs steeds meer in een panda! In een tweede clip wordt het engagement van Edeka en WNF aanschouwelijk gemaakt aan de hand van een voorbeeld van milieubewust en sociaal verantwoord geteelde bananen.
Vanaf 11 september gaat de campagne verder met een spaarpuntenactie, waarbij Edeka-klanten twintig verschillende exemplaren van de geliefde Schleich-dieren tegen een voordelige prijs kunnen kopen. Daarnaast zijn er veel prijzen te winnen met het panda puzzel-winspel. Meer informatie over het partnerschap tussen Edeka en het WNF is te vinden op www.edeka.de/nachhaltigkeit.
Naast de twee online-filmpjes, die in verkorte versie ook op tv zullen worden uitgezonden, informeren Edeka en het WNF op alle communicatiekanalen over duurzaam handelen en geven zij tips over hoe iedereen zelf in het dagelijks leven iets kan veranderen. Ook direct in de Edeka-filialen is de WNF-panda aanwezig: grote posters informeren over het partnerschap en als 'milieudeskundige' geeft de panda tips over duurzamer boodschappen doen.
Abonneren
Vacatures
Edeka presenteert nieuwe duurzaamheidscampagne
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-28 Carrefour gaat samenwerken met vier bio-grossiers
- 2023-09-27 De Traay steunt biodiversiteitsonderzoeken van de Odin imkerij
- 2023-09-25 De Vlierstee viert 45-jarig bestaan
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"