Elke teler heeft zijn eigen mening over de Europese Unie. Sommigen zien de voordelen, anderen alleen de nadelen. Voor veel producenten is één van de voordelen de beschikbare subsidies om consumenten en handelaren te informeren over de beschikbare producten in de markt.
In 2016 heeft de CHAFEA, het uitvoerend agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voedsel, zes van deze subsidies toegekend voor de promotie van verschillende producten. Een overzicht laat zien dat voor de promotie van diverse producten en productcategorieën in totaal 17,5 miljoen euro is toegekend.
Bijna de helft hiervan werd toegekend voor de promotie van biologische producten in het Verenigd Koninkrijk en Denemarken. Een totaalbedrag van 8,5 miljoen euro werd ter beschikking gesteld aan de Britse Organic Trade Board en de Deense Økologische Landsforening.
Andere opvallende subsidiebedragen voor promotionele doeleinden waren voor poinsettia's: Stars for Europe ontving 1,4 miljoen euro voor de promotie van poinsettia's in Frankrijk, Duitsland, Polen en Zweden.