Erik erkent dat Ekoplaza de prijsverlaging van de producten uit eigen zak betaalt. "We willen onderscheidend in biologisch zijn en daar waar we dat niet zijn, hanteren we een juiste prijs. We willen graag de klanten aan ons binden en komen hen daardoor tegemoet met deze prijsverlaging. Dit past ook volledig bij ons doel om biologisch meer bereikbaar te maken."
Het aantal in prijs verlaagde producten is gebaseerd op het aantal winkels van Ekoplaza. "We hebben 75 winkels en hebben gekeken met welke producten wij in feite een te groot onderscheid hadden in vergelijking met de reguliere producten."
Lidl 'in zijn hemd'
Erik benadrukt dat Ekoplaza niet mee gaat doen aan de 'race naar de bodem'. "We blijven letten op de juiste ingrediƫnten en de juiste wijze van zaken doen conform IFOAM principes. We zijn de afgelopen tijd gegroeid en het voordeel dat we gerealiseerd hebben willen we hiermee weer bij de klant leggen. We gaan niet de discounters achterna. Het prijsvergelijk in Foodlog geeft wat ons betreft geen realistisch beeld. Een actieweek bij Lidl wordt met ons reguliere assortiment vergeleken en bij teveel producten wordt er nog een appel met een peer vergeleken. Erg jammer en journalistiek onzorgvuldig. De nieuwswaarde lijkt belangrijker dan de inhoud. Wordt er deze week vergeleken, is 90% niet eens te vergelijken omdat het bij Lidl niet meer in de schappen ligt. Jammer dat dit heldere punt, waarin je ziet wie wel verantwoording neemt en wie voor korte termijn gaat, kennelijk geen nieuwswaarde heeft..."Hij vervolgt: "We zijn geen partij van minder, minder maar juist van meer. We willen geen verschraling van onze gezondheid door een slechtere leefomgeving of slecht voedsel. De realiteit is nog steeds dat onze leefomgeving met grote stappen achteruit gaat en dat in veel Westerse landen de uitgaven aan gezondheidskosten hoger liggen dan de uitgaven aan voeding en het gat wordt jaarlijks groter. Bizar dat commerciƫle partijen met al hun kennis en budgetten door mogen gaan met geld verdienen over de rug van de klant en dat ze de rekening voor het niet nemen van verantwoordelijkheid doodleuk weer bij de consument terug leggen door hoge gezondheidskosten en belasting om de boel weer op te ruimen. Wij luisteren naar de klant en leggen neer wat ze vragen is de eenvoudige en stoere reactie vanuit de retail. In ons dagelijks handelen wenst Ekoplaza wel haar verantwoording te nemen zoals de komende tijd LKKRDR zal worden uitgelegd."
Voor meer informatie: [email protected] en www.ekoplaza.nl