
Erik erkent dat Ekoplaza de prijsverlaging van de producten uit eigen zak betaalt. "We willen onderscheidend in biologisch zijn en daar waar we dat niet zijn, hanteren we een juiste prijs. We willen graag de klanten aan ons binden en komen hen daardoor tegemoet met deze prijsverlaging. Dit past ook volledig bij ons doel om biologisch meer bereikbaar te maken."
Het aantal in prijs verlaagde producten is gebaseerd op het aantal winkels van Ekoplaza. "We hebben 75 winkels en hebben gekeken met welke producten wij in feite een te groot onderscheid hadden in vergelijking met de reguliere producten."

Lidl 'in zijn hemd'
Erik benadrukt dat Ekoplaza niet mee gaat doen aan de 'race naar de bodem'. "We blijven letten op de juiste ingrediënten en de juiste wijze van zaken doen conform IFOAM principes. We zijn de afgelopen tijd gegroeid en het voordeel dat we gerealiseerd hebben willen we hiermee weer bij de klant leggen. We gaan niet de discounters achterna. Het prijsvergelijk in Foodlog geeft wat ons betreft geen realistisch beeld. Een actieweek bij Lidl wordt met ons reguliere assortiment vergeleken en bij teveel producten wordt er nog een appel met een peer vergeleken. Erg jammer en journalistiek onzorgvuldig. De nieuwswaarde lijkt belangrijker dan de inhoud. Wordt er deze week vergeleken, is 90% niet eens te vergelijken omdat het bij Lidl niet meer in de schappen ligt. Jammer dat dit heldere punt, waarin je ziet wie wel verantwoording neemt en wie voor korte termijn gaat, kennelijk geen nieuwswaarde heeft..."
Voor meer informatie: edoes@udea.nl en www.ekoplaza.nl