
Rob van den Berg en René van der Locht tonen het nieuwe logo. Op de achtergrond twee van de nieuwe zakken.
Composteerbaar en ruimtebesparend
De naamswijziging maakt deel uit van een compleet nieuw concept dat in samenwerking met reclamebureau Ambitions ontwikkeld is. Voor de compleet vernieuwde verpakkingen kon Meesters van De Halm rekenen op Bio4Pack. "De verpakking moest meer kwaliteit uitstralen. En we hebben goed nagedacht over het verpakkingsmateriaal. De nieuwe verpakking is composteerbaar, er worden dus geen fossiele grondstoffen voor gebruikt. Hierin is de laatste jaren veel vooruitgang geboekt en we zijn dan ook blij dat we met deze folie kunnen werken. De kleinere verpakkingen zorgen voor minder verpakkingsmateriaal. We besparen hiermee onder meer op verpakkingsafval en transportkosten. Op een pallet passen nu namelijk 144 dozen in plaats van 126."
Op deze foto is het verschil tussen de oude en nieuwe verpakking goed te zien (links is oud, rechts is nieuws).
Rob vertelt dat de zak vanwege het kleinere formaat beter gevuld lijken. "Mooi is ook dat de producten veel duidelijker in beeld zijn." De kleuren op de zakken ogen ook iets frisser, geeft hij aan. "De bedoeling is dat de zak uiteindelijk in de groenbak terecht komt. Dit leggen we uit met behulp van een sticker en er komt meer informatie over de composteerbare verpakking op onze website te staan. Deze Bio-PE verpakking heeft daarnaast een betere seal. Dit komt de houdbaarheid nog meer ten goede, waardoor er minder producten weggegooid hoeven te worden. Het handigst is om de zak met behulp van een schaar open te knippen. Ook zijn de kleuren op de zakken iets opgefrist."
Op de nieuwe verpakking is ook duidelijker te zien dat het om een biologisch product gaat. "Dit vinden we erg belangrijk, omdat onze producten niet alleen in de natuurvoedingswinkels liggen, maar ook bij andere verkoopkanalen zoals delicatessewinkels, bedrijfscateraars en horecagroothandels", aldus compagnon René van der Locht.

Drie nieuwe verpakkingen. Op de sticker staat meer informatie over de composteerbaarheid.
Consumenten inspireren
Meesters van de Halm wil de consument ook meer inspireren en adviseren. "Dit doen we met de nieuwe website, via social media en met de nieuwe havermout-app. Met deze in samenwerking met Havermoutje ontwikkelde app gaan we kennis over haver en recepten delen", aldus Rob.Volop vernieuwingen dus. En alsof dit nog niet genoeg is, vertelt hij dat ze ook met verschillende nieuwe producten bezig zijn. "Als Meesters van de Halm moeten we een onderscheidend assortiment aanbieden. We zijn onder meer bezig met een Caramel Seasalt Crunchy, een pepernotengranola en een suikerarme variant."
Meesters van de Halm werkt met biologische grondstoffen die indien mogelijk van Nederlandse bodem komen, geeft René aan. "Ons doel is om zoveel mogelijk granen uit Nederland te verwerken. In de producten van ons eigen merk werken we zelfs enkel met Nederlandse granen. We zoeken ook altijd naar nieuwe biologische telers in eigen land. Het zou mooi zijn als we meer rechtstreeks met hen kunnen gaan werken, zodat we kunnen communiceren dat de betreffende teler dit jaar granen voor De Halm teelt."
Voor meer informatie:
Meesters van de Halm
De Morgenstond 13-15
5473 HE Heeswijk-Dinther
0413 293090
[email protected]
www.meestersvandehalm.nl