Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bio in trek bij jonge huishoudens en alleenstaanden

Cijfers, cijfers en nog meer cijfers, beelden om je vingers bij af te likken en tenslotte een korte quiz om te testen hoeveel van de opgedane kennis was blijven hangen. Dat waren de ingrediënten voor een succesvolle GroentenFruit Huis ledenbijeenkomst 'Consument & Retail, gistermiddag in Hal4 aan de Maas in Rotterdam.

Jonge bio-eters

Wilco van den Berg van GroentenFruit Huis ging kort in op ontwikkelingen in de Duitse markt voor gangbare producten. Aangevuld door Arend Zeelenberg van Buro AZ en adviseur bij Comité Bio. Hij vertelde over de ontwikkelingen van het marktaandeel van biologisch, het belang van keurmerken en diverse leuke wetenswaardigheden. Zo wordt in Noordwest Nederland het meeste bio gegeten, maar groeit de verkoop van bio het hardst in Zuidwest Nederland. De consumptie per persoon binnen Europa is het grootste in Zwitserland, gevolgd door Luxemburg en Denemarken. Voor veel consumenten is de prijs een barrière om meer bio te kopen. In Duitsland is de markt voor biologische 9,5 miljard. Hier kopen met name jonge huishoudens en alleenstaanden veel bio.



Bron: GroentenFruit Huis
Publicatiedatum: